Volat poradce: +420 737 279 917
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.

Detail služby 2

Jak připravit firemní strategii 

Strategie rozhoduje, zda naplníte vlastní byznysový plán a dosáhnete svého vysněného úspěchu nebo se budete potácet v problémech a dluzích. 

Strategie rozhoduje o tom, zda dosáhnete svého vysněného úspěchu se zdroji, co máme nebo skončíte někde v polovině. Představa, že mi stačí myšlenka v hlavě je nebezpečná. Všechny nezbytné strategické aktivity, jejich vzájemné ovlivňování, výpočty hodnoty, které máme dosáhnout, rozdělení na zaměstnance, využití skutečných klíčových faktorů úspěchů nelze v hlavě udržet.  Navíc, každá firma je jiná a nachází se v jiném stavu. Níže jsou popsané klíčové oblasti přípravy firemní strategie. O tom, které je vhodné nasadit a jak, doporučuji se poradit se specisliaty Vlastní cesty. 

Kdy se pustit do zpracování firemní strategie 

Chcete jít nejkratší cestou ke své vizi, svému úspěchu? Pak je ten správný čas, kdy než utratím  jedinou korunu, tak vytáhnu tužku a papír a připravím strategii. Strategie je cesta posetá konkrétními úkoly, které když já a mí zaměstnanci uděláme, dosáhneme svého úspěchů. 

  • Zakládám firmu
  • Mám podnikatelská záměr
  • Mám vlastní vizí, koncept
  • Nový produkt, portfólio produktů
  • Nový projekt
  • Zavádění velké změny – odkaz na Change management
  • Chci šetřit vlastní zdroje
  • Touha zavést vlastní myšlenky do života
  • Aktuální strategie nefunguje  

Kurz pro interní firemní mentory

Strategická myšlenka

Buď 4 hod týdně věnované strategii nebo dlouhý seznam co vše jsem neudělali na konci roku. 
Absence strategického myšlení se pozná podle věty – “Jak jsme to mohli vědět.” 

Strategické firemní/herní pole - spojit se SWOT???

Napřed si vymezte své vlastní unikátní strategické herní pole. Jde o to, co patří do firmy a co vše řídíte a v jakém to máte stavu. Jeden pohled může být:

  • Produkty a služby
  • Obchod a zákazníci
  • Výroba
  • Technologie
  • Systém a infrastruktura
  • Lidé
  • ..
Více informací

Nenechte se ukolébat obecností těchto řízených oblastí. Důležití je jejich podstata a smysl pro podnikatelský záměr a vaši vizi. U každé zvolené oblasti si definujte v jakém stavu se nachází a jakých konkrétních hodnota dosahuje. Například – máme 30 produktů s 10 produktů vyprodukuje 80% obratu atd.

Lze využít model Canvas nebo jen logické myšlení. V každém případě použijte vizuální modelování, usnadní vám si klíčové informace snadněji zapamatovat a vysvětlit je i kolegům.

Strategická myšlenka

Buď 4 hod týdně věnované strategii nebo dlouhý seznam co vše jsem neudělali na konci roku. 
Absence strategického myšlení se pozná podle věty – “Jak jsme to mohli vědět.” 

Kurz pro interní firemní mentory

small_5f5a4cef4b8e8Jiří_Střelec_leadership

Jiří Střelec

Název aktuality