Jak připravit firemní strategii
Strategie rozhoduje, zda naplníte vlastní byznysový plán a dosáhnete svého vysněného úspěchu nebo se budete potácet v problémech a dluzích.
Kdy se pustit do zpracování firemní strategie
Chcete jít nejkratší cestou ke své vizi, svému úspěchu? Pak je ten správný čas, kdy než utratím jedinou korunu, tak vytáhnu tužku a papír a připravím strategii. Strategie je cesta posetá konkrétními úkoly, které když já a mí zaměstnanci uděláme, dosáhneme svého úspěchů.
- Zakládám firmu
- Mám podnikatelská záměr
- Mám vlastní vizí, koncept
- Nový produkt, portfólio produktů
- Nový projekt
- Zavádění velké změny – odkaz na Change management
- Chci šetřit vlastní zdroje
- Touha zavést vlastní myšlenky do života
- Aktuální strategie nefunguje
Kurz pro interní firemní mentory
Strategická myšlenka
Buď 4 hod týdně věnované strategii nebo dlouhý seznam co vše jsem neudělali na konci roku.
Absence strategického myšlení se pozná podle věty – “Jak jsme to mohli vědět.”
Strategické firemní/herní pole - spojit se SWOT???
Napřed si vymezte své vlastní unikátní strategické herní pole. Jde o to, co patří do firmy a co vše řídíte a v jakém to máte stavu. Jeden pohled může být:
- Produkty a služby
- Obchod a zákazníci
- Výroba
- Technologie
- Systém a infrastruktura
- Lidé
- ..
Více informací
Nenechte se ukolébat obecností těchto řízených oblastí. Důležití je jejich podstata a smysl pro podnikatelský záměr a vaši vizi. U každé zvolené oblasti si definujte v jakém stavu se nachází a jakých konkrétních hodnota dosahuje. Například – máme 30 produktů s 10 produktů vyprodukuje 80% obratu atd.
Lze využít model Canvas nebo jen logické myšlení. V každém případě použijte vizuální modelování, usnadní vám si klíčové informace snadněji zapamatovat a vysvětlit je i kolegům.
Strategická myšlenka
Buď 4 hod týdně věnované strategii nebo dlouhý seznam co vše jsem neudělali na konci roku.
Absence strategického myšlení se pozná podle věty – “Jak jsme to mohli vědět.”