Volat poradce: +420 737 279 917
logo_vlastnicesta
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.
small_bendar

Vojtěch Bednář

Firemní sociolog, lektor

Vojtěch Bednář je Firemní sociolog. Pomáhá firmám a organizacím pracovat se zaměstnanci, vést je, motivovat, úkolovat, hodnotit a řešit problémy, které při práci s lidmi přirozeně vznikají.
let praxe
0

Roků praxe

14 roků

Jazyky

Čeština, Angličtina

Motto

Domníváte-li se, že média dodržují své etické zásady a ověřují informace, nebuďte naivní. Snadno by se to mohlo obrátit proti vám a vašim zájmům.

Jsem odborný poradce s praxí od roku 2005. Pomáhám firmám pracovat s lidmi, a to jak v prostředí mikrofirem o několika zaměstnancích či zcela bez nich, tak v nadnárodních společnostech.

Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Učím manažery na všech úrovních pracovat s lidmi tak aby firmu vnímali jako součást svého života, aby jejich práce byla efektivní, smysluplná a naplňovala potřeby firmy i jich samotných. Založil jsem a provozuji odborný web o vedení a vztazích ve firmách Firemní sociolog, který najdete na www.firemni-sociolog.cz


Mezi hlavní problémy, kterými se zabývám patří

  • Motivování a stimulace pracovníků
  • Zvýšení a zajištění loajality, omezování fluktuace a stabilizace zaměstnanců
  • Prosazování a komunikace změn a nepříjemných stavů ve firmách
  • Změna managementu, střídání generací a procesy při prodejích, akvizicích a fúzích firem
  • Práce s výraznými jedinci, novými manažery a s odborníky
  • Řešení problémů s klíčovými zaměstnanci
  • Podpora a odborná  příprava managementu

Pracuji transparentně, pozitivně, s důrazem na odbornost, na přátelskou a přístupnou komunikaci. Vše co dělám je prověřené, ověřené a má racionální základ. Jsem přesvědčen, že “měkké” dovednosti a problémy je vyžadující lze řešit tak “tvrdě” jak je to jen možné, přitom vstřícně a srozumitelně. Věřím tomu, že naprostá většina lidí se chce domluvit, jen s tím potřebují pomoci.

Jsem autor řady knih (více zde – odkaz vede na web vydavatelství Grada) a článků.

Z životopisu

Narozen 22.9.1979. Absovoval studium Sociologe a žurnalistiky na FF UP Olomouc (2006), a rigorózi (2009). V oblasti poradenství pracuji od r. 2007 (dříve jako odborný novinář), od r 2009 samostatně a od r. 2012 jako Firemní sociolog. Ženatý, otec tří dětí. Mými koníčky jsou turistika a metalová hudba. Jsem také vedoucí na chmelové brigádě; již od roku 1998.

Více informací o mé osobě a práci najdete na mém osobním webu https://www.koment.cz/vojtech-bednar 

Reference

Specializovaný seminář, který vedli dva specialisté - Vojta Bednář, sociolog a Jiří Střelec, poradce pro systémy a komunikaci. Poradci se zaměřili na nejčastější chyby manažerů při chválení, kárání a hodnocení pracovníků. Cílem těchto aktivit je podpořit a vytvářet dlouhodobé dobré a kreativní vztahy v pracovních týmech. 

|

Obory

Kurzy

Články

Nová kniha, kterou jsme pro vás připravili, je průvodcem lídra krizí. Jak poznáme, že krize nastává dříve, než to poznají ostatní? Co lidé v krizi potřebují a co jim dát, aby pracovali? Co lidem v krizi říkat a co naopak neříkat, aby nás chtěli poslouchat? Jak řešit nepříjemné situace a říkat špatné věci? A jak krizi ukončit? Dozvíte se nejen to.
|
Žádné štěstí netrvá věčně a žádný úspěch není bez omezení. Pokud dnes zažíváte úspěch a štěstí, je nejlepší čas začít se připravovat na krizi a na problémy. Nezbytnou součástí přípravy firmy je příprava její personální politiky. Na co je potřeba dávat největší pozor? A co naopak počká?
|
Rozšiřování kapacit a s tím související nábor nového personálu patří mezi top témata personalistů a managementu v současnosti. Lidi ale nestačí hledat, je potřeba je udržet. Co dělat, když odcházejí? Pomůžeme.
|
Delegování úkolů je nevděčné téma – všichni o tom hovoří, přitom mnoho manažerů se toho bojí. A ve skutečnosti delegovat nechce. Co můžeme udělat pro to, abychom delegovali lépe? Poradíme.
|
Musíte šetřit náklady? Omezovat výdaje? Anebo naopak rostete, a je potřeba dostat do stávajících kanceláří dvakrát více personálu? Nejen v těchto případech jste nuceni vysvětlovat lidem, že to, co je čeká je méně pohodlné než to, na co jsou zvyklí. Každý, kdo takové vysvětlování zažil, dobře ví, že nejde o nic příjemného.
|
Jsem na všechno sám, a potřeboval bych někoho, kdo by mi mohl pomoci. Nejraději, kdybych se mohl naklonovat! Podobnými větami velmi často začíná proces, který vede k tomu, že získáme spolupracovníka, nebo prvního zaměstnance. Jak přitom neselhat? V následujících tipech si ukážeme, jak vybrat správně.
|
Metoda K je jednoduchou metodou určenou pro všechny, kteří potřebují efektivně komunikovat s médii, novináři apod. Snadno vede uživatele k vytvoření účinné komunikační strategie a hlavně vyvyrovat se zbytečným chybám, které se pak v médiích nedají vzít zpět.
|
Podle zdravého selského rozumu, a samozřejmě také přesvědčení drtivé většiny podnikatelů a manažerů, by vůdčí osobností v pracovním kolektivu měl být ten, kdo je pověřen vedoucí funkcí a tedy nositelem formální autority. To je ale iluze.
|
Whistleblower, česky řečeno asi „ten kdo píská na píšťalku“, je člověk, který upozorňuje na závažný problém, ale obvykle mu nikdo nevěnuje pozornost. Ba naopak, ostatní členové týmu se mohou semknout proti němu. Whistleblowerovi bychom měli naslouchat, ale opatrně.
|
Věci které vypadají složitě mohou být ve skutečnosti velmi jednoduché a samozřejmě naopak. Komunikace s médii a s novináři je ukázkou obou dvou případů. Aby byla doopravdy přijatelná, můžete si pomoci jednoduchou sadou zásad.
|

Dovednosti a praxe

Certifikáty