Krizové situace přináší podnikání rizika, která snadno mohou způsobit poškození jména firmy, nedodržení zákonů, ohrožení života nebo životního prostředí, ztrátu zisku, odchod dobrých pracovníků apod. Nikdo si takové situace nepřeje a je nutné vytvořit podmínky, aby vůbec nenastaly. Stát se však mohou a dějí. Dnešní investigativní novináři dokonce krizové situace intenzivně vyhledávají, protože jim zvedají prodejnost jejich časopisů a novin. Využijí i důvěřivost zaměstnance jen aby měli svůj trhák.
V rámci přípravy systému krizové komunikace hledáme preventivně krizové situace, na ně připravuje řešení a samozřejmě i způsob jak a s kým je komunikovat. Vhodný způsob komunikace dovede eliminovat ztráty a předcházet celému řetězci navazujících krizových situací, které sebou přináší ztráty.
Průběh realizace – krizové komunikace
V rámci krizové komunikace realizujeme dvě části, které mají za úkol připravit zákazníka na to, jak efektivně takové situace řešit a komunikovat.
A) Přípravu systému krizové komunikace
V této části je připravován systém řízení a procesy potřebné pro zvládání krizových situací. Realizace této části zahrnuje:
- Identifikaci krizových situací
- Návrh scénáře krizové komunikace
- Jmenování krizového týmu
- Definování odpovědností, aktivit a chování členů krizového týmu
- Nastavení procesního postupu zvládání krizové situace
- Pravidla pro jednání s cílovými skupinami (zaměstnanci, státní správa, média, …)
B) Trénink na krizovou komunikaci
Tato část je především určena pro vybrané pracovníky krizového týmu a manažery, aby natrénovali jednotlivé krizové situace a jejich řešení, dokázali tak správně komunikovat v rámci již připravených scénářů krizové komunikace. Byli připraveni zvládat zátěžové situace a i v nich eliminovat identifikovaná rizika. Trénink komunikace zahrnuje:
- Základy krizové komunikace
- Příprava vhodných komunikačního postojů
- Vytvoření strategie komunikace pro jednotlivé krizové situace
- Nácvik komunikace v krizových situacích na kameru – zvládání verbální a neverbální komunikace
- Rozbor dosažených výsledků
Zákazník se může rozhodnout, zda se nechá natrénovat na jednotlivé části a systém i scénáře si vytvoří sám a nebo požádá o zavedení systému krizové komunikace včetně tréninku klíčových pracovníků.
Doba realizace systému
Nabídka je určena pro malé a střední firmy. Odhadovaná doba realizace přípravy systému krizové komunikace:
- firma 1-10 pracovníků – cca 8 hod
- firma 10-50 pracovníků – cca 20-40 hod
- firma 51-200 pracovníků – cca 40-80 hod
Odhadovaná doba realizace tréninku krizové komunikace:
- firma 1-10 pracovníků – cca 8 hod
- firma 10-50 pracovníků – cca 8-16 hod
- firma 51-200 pracovníků – cca 16-25 hod
Rozsah a doba přípravy systému nebo tréninku krizové komunikace je závislá na potřebě a požadavku zákazníka, počtu účastníků a rizikovosti firmy.
Přínosy pro zákazníka
- Identifikace krizových situací v souladu s charakterem firmy
- Získání systému krizové komunikace
- Návrhy scénářů řešení krizových situací
- Natrénování na základní pravidla nezbytná v krizových situacích
- Prevence před zbytečnými ztrátami
- Návrh řešení komunikace krizových situací dovnitř firmy
- Návrh řešení komunikace krizových situací vůči médiím, partnerům, dodavatelům a dalším zainteresovaným stranám
Cena nebo kalkulace – krizová komunikace
Cena je stanovena dohodou podle rozsahu požadovaných aktivit a to hodinovou sazbou nebo jednorázovou platbou dle dohody. Hodinová sazba může být:
- 3.500 Kč bez DPH pro zavedení systému krizové komunikace
- 30.000 Kč bez DPH / den za trénink krizové komunikace (max 8 účastníků na trénink)
Elearning | Znalostní linie Komunikace
Máte-li zájem o samostudium (elearning) pod dohledem poradce, můžeme využít naší znalostní linie Komunikace pro manažery.