Volat poradce: +420 737 279 917

Krizová komunikace

Krizová komunikace je nezbytnou součástí krizového managementu. Komunikace v době krize se musí zásadně změnit. Je třeba přihlédnout k obrovské stresové zátěži, možnosti poškození image, ztrátě jistot, nutnosti okamžitě bezchybně reagovat a to i přesto, že je nezbytné realizovat velké množství změn při řešení krize. 

Krizová komunikace má omezovat negativní vliv krize na:

  • interní prostředí firmy
  • externí prostředí firmy

Krizový plán

Krizový plán je dokument, který obsahuje přehled opatření a postupů, jež mají pomoci vyřešit aktuální krizi, krizový stav organizace. Všechna opatření je třeba zvládnout v přesně stanoveném termínu a nesmí vzájemně negativně interagovat. Krizový plán je základní dokument managementu, kde manažeři optimalizují krizová opatření mezi sebou a také podle nově získaných informací nebo změněného krizového stavu.

Připravil jsem pro Vás šablonu | vzor krizového plánu.

Specialisté v oboru

Podívejte se na poradce Vlastní cesty, kteří se věnují Krizové komunikaci.

Kurzy

Chcete rozvíjet své dovednosti? Inspirujte se přehledem kurzů z oboru Krizová komunikace.

Reference

Podívejte se, co o nás říkají naši klienti.

Články

Hledáte inspiraci z oboru? Projděte si články Vlastní cesty.

original_vlastnicesta-Komunikace-skoleni-zdarma-levne

Je školení komunikace levné? – studie z praxe

Školení komunikace si na sebe vydělá! Ačkoliv manažeři a HR pracovníci často vnímají školení na softskills jako školení, u kterého se nedá prokázat přínos a nebo velmi pozdě. Opak je pravdou. Z naší ankety a zkušeností víme, že správný trénink komunikace a jeho opakování přináší do firem spolupráci, zvýšení důvěry managementu a zlepšuje přijímání a přenos informací. Přečtete si, kolik můžete vydělat jen na jedné situaci, která vznikla špatnou komunikací.
atmosfera tymu firmy - komunikace leader

Jaký vliv má komunikace manažera na atmosféru ve firmě?

Pojďme na podstatu věci. Zásadní vliv na výkon zaměstnance kromě podmínek v práci, vybavení, smyslu činností má to, jak se cítí. Náš pocit je silně ovlivňován tím, jaká je atmosféra v týmu. Atmosféra má tím větší vliv, čím firma více prochází změnami nebo krizovými obdobími. Právě za atmosféru v týmu nese odpovědnost manažer. I Když to vypadá, že se jedná o neuchopitelnou záležitost, existují konkrétní způsoby, jak každý manažer může vytvářet pozitivní atmosféru v týmu. JAK?
original_Jakub_Zahrádka_-_krizovy_management_m

Krizový management ve vaší společnosti? Dočasné manželství mezi majitelem a krizovým manažerem.

Posláním krizového manažera je pomoci svému klientovi překonat krizové období do kterého se dříve nebo později dostane téměř každá firma. Je to zkušený manažer, který dokáže svou práci zvládnout, když fungují určitá pravidla. Která to jsou? Co nastavit hned na začátku spolupráce?
Confident businessman with jacket over his shoulder walking up the stairs made of wooden pegs with his mentor or supervising supporting the steps.

Komunikace změny

To tu již bylo. To nebude fungovat. Je tam příliš mnoho rizik. To jsou časté reakce, které slyší manažeři, když se snaží zavést změnu. Nadšení autora je snad nejhorší hnací motor na scestí při komunikaci změny. Často jeho nadšení přehlédne obavy a odpor, nebo zcela jiné zájmy posluchačů. I skvělá změna je pak odsouzena k záhubě. Pozor, znovu se o ni pokusit hned tak nejde, Někdy to můžete zkusit až za rok nebo také až s novým týmem. Připravil jsem malý návod, jak zvládnout komunikaci změny.
frustrated business team discussing financial problems.business concept

Krizová komunikace – komunikujte první

V době krize má komunikace zásadní význam. Ten, kdo komunikuje jako první, ovlivňuje mínění, a rozhoduje o tom, kdo bude mít korektní informaci a kdo ne. Právě korektní informace správně zasazené do kontextu událostí rozhodují o chování pracovníků a o tom, jak budou i v krizové situaci pracovat.
internal_communication

Zabraňte fámám, dbejte na interní komunikaci

Firma jde od desíti k pěti, asi budeme bez práce,“ šeptají si zaměstnanci. Vzniká fáma, která se snadno a rychle šíří mezi pracovníky, aniž by byla podložená fakty. Stačí jen, aby bylo v období finanční krize jeden měsíc méně objednávek, zpozdily se platby a mezi pracovníky koluje psychicky deptající fáma.