Volat poradce: +420 737 279 917
logo_vlastnicesta
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Vedení firmy

Vybudovat a vést firmu dlouhodobě k zisku a úspěšnému postavení na trhu je velmi náročné. Není to záležitost jen jediného ředitele, ale soulad celého management týmu. Soulad v řadě odborných oblastí. V sekci Vedení firmy pro vás připravujeme klíčové poznatky a naše zkušenosti, jak správně, efektivně vést firmu od strategie, nastavení organizace a procesů, přes vedení lidí až po interim nebo krizový management. 

Máte-li zájem rádi Vám pomůžeme: 

Obory

Zajímá Vás Vedení firmy? Ponořte se hlouběji do svého tématu výběrem podoboru.

Co je to vedení / řízení firmy 

Vedení firmy je komplexní harmonické nastavení a propojení dvou hlavních dovedností na úrovni hard a soft skills. Jde o to najít správný model fungování a řízení firmy. To jsou ty hard dovednosti např:

  • nastavení organizace 
  • zavedení modelu řízení např. na bázi procesů
  • využívání projektového řízení 

 

  • využívání technologií a IT 
  • tvorba strategie 
  • nastavení legislativního a právního rámce firmy

Na straně soft dovedností jde o to, jak správně ovlivňovat pracovníky, aby:

  • efektivně vykonávali svěřenou práci 
  • dokázali spolupracovat v týmech
  • tvořili nová řešení 
  • využívali vlastních talentů 
  • podíleli se na pozitivní atmosféře 

Manažer, aby zvládl už tak náročné vedení firmy potřebuje mít rozsáhlé zkušenosti s nastavením firmy a k tomu mít schopnost vést lidi. Mít základy z psychologie, sociologie a hlavně skvělé komunikační chopenosti, které ovlivňují naprosto všechny aktivity.

Jak předat vedení firmy – nástupnictví

Přijde doba, kdy je třeba předat vedení firmy. Důvod mohou být různé. Můžete se stát již brzdou rozvoje firmy nebo s ohledem na věk nemůžete již firmu efektivně vést. V tu chvíli přemýšlíte o variantách:
  • předat firmu rodině – synovi, dceři, …
  • najít nový management – předat firmu profesionálnímu manažerovi
  • prodat firmu 
  • vstup investora 

Hledáte nástupce nebo nový způsobe existence firmy, kterou jste vybudovali. Věřte zvládnout celý proces nástupnictví je velmi náročné a vyžaduje několik let práce. Potřebujete, aby firma měla funkční systém řízení, produkty, služby,  jasný tok příjmů a definované přidané hodnoty, případě i jasnou strategii (ta není nezbytně nutná). Pak se můžete vrhnout do hledání nástupce. Tady počítejte min s těmito fázemi: 

identifikace nástupce –  vzdělávání/zapracování nástupce – předávání odpovědnosti – dokládání výsledků. 

Jednu otázku si budete muset velmi dobře rozmyslet – Jaký odkaz po sobě chci nechat? 

 

Specialisté v oboru

Podívejte se na poradce Vlastní cesty, kteří se věnují Vedení firmy.

Reference

Podívejte se na reference z oboru.

Články

Hledáte inspiraci z oboru? Projděte si články Vlastní cesty.

Není vedoucí, který by nepotřeboval strategické myšlení. Majitelé by velmi uvítali, kdyby i zaměstnanci při své práci strategicky přemýšleli, protože to šetří čas, peníze a kapacitu lidí. Bezpochyby to šetří i odstraňování následných problémů. Je možné se naučit strategicky myslet? Je možné naučit vedoucí nebo pracovníky strategicky přemýšlet u vlastní práce? Ano je.
|
Jedinou jistotu, kterou máme je, že se vše neustále mění. Mění se jako počasí. Přesto i když je deštivo, víme že vždy přijde slunné počasí. Stačí být jen připraven a mít ten správný deštník. Podívejme se, jak můžeme ve firmě zvládat řízení změn pomocí deštníku.
|
Koučink, mentoring, interim management jsou velmi účinné metody v oblasti řešení problémů a rozvoje jak jednotlivců, tak týmů, nebo celé firmy. Jen je nelze zaměňovat, ale je nutné je nasadit na ty správné případy. Jinak jejich účinek bude minimální až žádný. Navíc Vám může hodně provětrat firemní peněženku. Vyzkoušejte si náš test, kdy byste použili jednotlivé nástroje. Nebo kontaktujte naše specialisty, kteří vám poradí s konkrétním případem.
|
Doba se mění. Zatímco dříve měli lidé zájem o produkty, dnes roste zájem o služby. Lidé nepotřebují vlastnit, ale chtějí řešení reagující na jejich potřeby. Typickým příkladem tohoto přerodu myšlení je streamovací služba Netflix. Reaguje na to, že se lidé chtějí dívat na filmy nebo seriály. Nemají ale zájem o to, kupovat si desítky DVD. Chtějí předplatné, které jim poskytne zábavu na každý večer. Tento přístup zákazníků se ale nepromítá jen do sledování filmů. Zasahuje i do průmyslové výroby. A právě s průmyslovou výrobou se pojí termín servitizace.
|
Zkuste se zamyslet, kdy jste měli 1 jediný měsíc beze změn, že nenajdete ani týden a někteří z vás ani den. Taková je realita dnešních dní. Bohužel firmy v zavádění změn selhávají. Na vině je především komunikace změny. Když znáte a dodržujete jasná pravidla, zvládnete ji. Jak tedy na ni?
|
Nová kniha, kterou jsme pro vás připravili, je průvodcem lídra krizí. Jak poznáme, že krize nastává dříve, než to poznají ostatní? Co lidé v krizi potřebují a co jim dát, aby pracovali? Co lidem v krizi říkat a co naopak neříkat, aby nás chtěli poslouchat? Jak řešit nepříjemné situace a říkat špatné věci? A jak krizi ukončit? Dozvíte se nejen to.
|