Volat poradce: +420 737 279 917
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.

Ekonomika jakosti / kvality

Ekonomika jakosti je metodika zaměřená na to, jak organizace mohou zvyšovat spokojenost zákazníka a současně snižovat náklady. Metodika je podpořená mezinárodní normou ISO/TR 10014 Směrnice pro management jakosti. Vede management k dosažení podnikatelského záměru při neustálém zlepšování výkonnosti.
Ekonomika_jakosti_-_diagram_zlepsovani_ekonomiky

Metodika ekonomiky jakosti je zaměřená jak při naplňování podnikatelského záměru najít vhodný způsob řízení nákladů. Klade veliký důraz na: 

  • spokojenost – věrnost zákazníka
  • důvěru ve firmu
  • dobré jméno produktu 
  • image firmy

Základní systém managementu kvality rozšiřuje o ekonomické cíle. Cíle krátkodobé i dlouhodobé a samozřejmě jejich naplňování a průběžné vyhodnocování. 

Součástí metodiky naleznete: 

  • provedení analýzy nákladů
  • náklady na shodu a na neshodu
  • definování přínosů pro zákazníka
  • faktory způsobující spokojenost, potěšení
  • kritické finanční dopady
  • identifikování příležitostí
  • přezkoumání vedením
  • silná orientace na výkonnost
  • monitorování nákladů
  • apod.

Připravil/a

#jakost #kvalita #metoda #náklady z nízké kvality

Sdílejte

Mohlo by Vás zajímat