Organizace školení komunikace
Vlastní cesta trénuje manažery, specialisty na aktivní komunikaci. Dnes již jen pasivní nebo reaktivní komunikace nestačí. Manažer i specialista má být člověk, který aktivně prosazuje své návrhy, včas eskaluje problémy, prezentuje výsledky. Ano, také spolu-vytváří firemní kulturu a rozvíjí firemní strategii.
K dosažení maximálního účinku komunikace uvnitř firmy trénuje Vlastní cesta účastníky na základní techniky Public Relations implementované do vedení zaměstnanců. Techniky, které pomáhají zaujmout, správně šířit povědomí a spoluutvářet dobré dlouhodobé vztahy s kolegy.
Každý účastník tréninku spolu s lektorem hledá vlastní přirozený styl komunikace. Takový, který je mu blízký a je schopen jej rozvíjet. Poznat jej může v praktických příkladech, které bude realizovat. Hlavním cílem bude vytvářet správný dojem a přesvědčit stranu posluchače.
Obsah školení komunikace
- Aktivní versus pasivní komunikace – komunikace se zákazníkem, managementem
- Jak zaujmout a nadchnout
- Psychologie komunikace – hledání vlastního stylu, reakce ostatních, působení
- Komunikace face to face – verbální komunikace, neverbální komunikace, po telefonu, …
- Využití základní Public Relation nástrojů pro efektivní komunikaci uvnitř firmy
- Komunikace změny
- základní zásady pro zavedení změny
- způsoby vytvoření vnitřního motivu pro změnu
- Komunikace změny
- Aktivní reakce v rozhovoru na konkrétní téma
- Vznik a předcházení konfliktů
- Základy vyjednávání – rozbor situace, strategie vyjednávání, …
- Cvičení na kameru a jejich rozbor a další.
Jednotlivá témata budou protkána příklady z praxe a hlavně praktickým nácvikem účastníků v různých situacích v komunikaci se zákazníkem nebo s kolegou a s ohledem na pracovní pozice. Tréninkové příklady mohou být např:
- získání týmu pro nový projekt
- podpora bezpečnosti uvnitř firmy
- eskalace problému / kolapsu výroby
- komunikace IT pracovníka s manažerem na téma dodržování bezpečnostních politik
- zaujetí pro výsledky z přezkoumání systému
- představení přínosů mapy procesů
- zapojení do krizových opatření
- nadchněte zaměstnance pro změnu
- apod.
Další příklady jsou vybrány z naší databáze po poskytnutí podrobnějších informací o stavu a dovednostech účastníků tréninku. Výrazně je přihlíženo ke komunikaci s lidmi na různých organizačních úrovních. 70% tréninku je věnováno praktickému nácviku komunikace s důrazem na působení na ostatní účastníky komunikace.
Výsledek školení komunikace
Poznání sebe sama v konkrétních situacích při komunikaci s interním zákazníkem (kolegy a vedoucími pracovníky). Odhalení vlastních praktických komunikačních dovedností. Příprava na vytváření dlouhodobě prospěšných vztahů prostřednictvím správné a efektivní komunikace. Zpětná vazba od ostatních účastníků a především lektora. Doporučení pro zefektivnění komunikace a vytváření kvalitních vztahů. Součástí tréninku je také příprava na konkrétní jednání nebo prezentaci. Účastníci tak odchází s vyřešeným vlastním případem.
Reference
Komunikaci jsem trénovali a trénujeme napříkald pro TPCA, FEI, TNT, Continental, Inex Spedition, Alphaduct, SONY DADC, J&T Management, ENEL, Honeywell, Kingspan, CZ Okna, Nuovo Caffe, Cukrárnu Cherry apod.