Cílem interní komunikace je zajištění efektivního sdílení informací, názorů a znalostí mezi zaměstnanci, což napomáhá k lepší koordinaci práce. Správná interní komunikace zvyšuje angažovanost zaměstnanců. Přispívá k vytváření pozitivní firemní kultury. V rámci interní komunikace se mohou vytvářet interní komunikační plány, školení zaměstnanců na efektivní komunikaci nebo strategie pro krizovou komunikaci v rámci organizace.
INTERNÍ KOMUNIKACE a MANAGEMENT
Interní komunikace je povinnost managementu. Bez ni nejsou schopni správně vést své zaměstnance. Prostě
leadershipbude jen prázdné slovo. Interní komunikace je o nastavení pravidel a procesu od TOP managementu až po posledního vedoucího, kdy, kdo a jak se:
- musí komunikovat určitá témata
- je vhodné komunikovat určitá témata
Samozřejmostí je opravdu včas důležité informace komunikovat. Nejhorší je když se komunikují témata až pod tlakem zaměstnanců. Skvělá interní komunikace předchází sdělováním informací vzniku událostí. Zaměstnanci jsou na událost připraveni “dříve než událost nastane”.
Často se připravuji i scénáře komunikace. Ty se využívají pro
krizovou komunikaci nebo v oblasti managementu rizik.
PLÁN INTERNÍ KOMUNIKACE
Plán je konkrétní dokument, který po celý rok nebo po dobu významnou např. období řešení krize definuje:
- CO budu komunikovat – témata zaměřená na konkrétní cílové skupiny
- KDE – jaké komunikační kanály budou použity (nástěnka, email, porada, firemní setkání, ….)
- JAK – forma jakou informaci sdělím. Forma rozhoduje, zda posluchače zaujmu a nadchnu nebo také ne.
- KDO – kdo konkrétně bude danou informaci komunikovat
- KOLIKRÁT – ja často a jakou formou se bude informace opakovat nebo naopak nebude
Máte zájem o šablonu plánu komunikace, napište nám.
Proces interní komunikace
v přípravě
Strategie interní komunikace
v přípravě