Volat poradce: +420 737 279 917
logo_vlastnicesta
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.

Prezentace

Prezentace je náročnější forma komunikace, kdy prezentující často stojí před větší skupinou posluchačů a má je zaujmout, až nadchnout pro hlavní sdělení, které si pro ně připravil. Hlavní sdělení by si měli posluchači odnést a na velmi dlouhou dobu i zapamatovat. Prezentující, nejen že musí správně zvládnout přípravu verbální komunikace, ale také musí zvládnout i neverbální komunikaci. Zjednodušeně by měl ovládat své chování a projevy těla natolik, aby podpořil smysl celé prezentace a to s ohledem na potřeby a styl posluchačů. Tato část komunikace bez školení / tréninku nejde bezchybně zvládnout. 
 
Rádi Vám pomůžeme: 

 

Jak se stát skvělým prezentátorem

 Chcete-li se stát skvělým moderátorem, vyžaduje to dlouhodobou intenzívní práci. Můžete se řídit těmito tipy:
1. Poznejte své publikum – pochopte, komu prezentujete, co potřebují, o co se zajímají a přizpůsobte tomu svůj obsah.
2. Nácvik, trénink prezentace – nacvičte svou prezentaci několikrát, abyste se cítili jistěji a pohodlněji. Když si pamatuje, co vše chcete říct, můžete větší pozornost věnovat publiku. 
3. Vytvořit zájem – položte si otázku, co lidi zajímá a to vložte do prezentace. K tomu použijte vizuální prvky, příběhy a interaktivní prvky, abyste své publikum zaujali.
4. Buďte sebevědomí – udržujte oční kontakt, mluvte jasně, jednoduše. Pro lepší sebevědomí vám nejvíce pomůže nácvik. 
5. Řiďte svůj čas – udržujte svou prezentaci ve vyhrazeném čase, abyste respektovali čas svého publika.
Dodržováním těchto tipů a pravidelným cvičením můžete zlepšit své prezentační dovednosti a stát se skvělým prezentujícím.
 

Co je to prezentace 

Prezentace je způsob sdělování informací publiku. Zahrnuje to mluvit se skupinou lidí, abyste je informovali, přesvědčili nebo pobavili. Posluchači by si měli zapamatovat klíčová sdělení a s nimi být schopni dále pracovat, chovat se a nebo i dělat rozhodnutí. 

INTERAKTIVNÍ PREZENTACE 

Jde o prezentaci, kdy do vlastní prezentace aktivně vtahujete jednotlivce nebo týmy z publika. Jde o prvek ještě náročnější než běžná prezentace. Prezentující musí správně odhadnout postoje, názory, styl posluchačů a správně zvolit takové prvky, které cíleně vtáhnou posluchače do děje, aby zvýšil jejich zainteresovanost a prožitek. Vtáhnout tak, že posluchači se sami rádi zapojí. 
Velkou odměnou pro ty, co se zapojí je mnohem silnější zážitek, který si odnesou do svého života. 
 

Prvky interaktivní prezentace: 

Prvky interaktivní prezentace mají za úkol vyvolat aktivitu posluchače. To je možné například oslovením a položením otázky. Vlastně stimulujete buď hlavu, nebo tělo nebo emoce. Pro vyvolání interaktivity je možné použít: 
– oslovení a představení
– umožnění vyjádření vlastních potřeb a zájmů 
– používání otázek
– vyzkoušení si zajímavého cvičení, zařízení, ….
– vzorky a jiné předměty 
– dotazníky
– … 
 
 

Prezentace online 

Jak připravit prezentaci 

Specialisté v oboru

Podívejte se na poradce Vlastní cesty, kteří se věnují Prezentaci.

Kurzy

Chcete rozvíjet své dovednosti? Inspirujte se přehledem kurzů z oboru Prezentace.

Reference

Podívejte se, co o nás říkají naši klienti.

Články

Hledáte inspiraci z oboru? Projděte si články Vlastní cesty.

Člověk prezentuje, i když třeba jen sám sebe, při každé příležitosti, kdy předstoupí před skupinu lidí. Prezentace názorů, výrobku, porada, přípitek na oslavě, vedení semináře, konference, to jsou všechno příležitosti k prezentacím. Někdy jsou to situace náročné, protože se na nás dívá hodně lidí, nebo se jedná o těžké téma, jindy máme pocit, že takzvaně o nic nejde.
|
Správná externí komunikace, jednotný korporátní styl, atd. nesou určitě své ovoce. Pokud firma nemá dobře nastavenou firemní kulturu včetně pozitivních vnitřních hodnot, dříve nebo později narazí na svůj strop. Základ je vždy položen na nejvyšších místech. Pokud zakladatel organizace považuje manipulaci, nátlak, dezinformaci za normální, pak se dá předpokládat, že takový styl použije i při budování své firmy.
|