V praxi se často setkáváme s tím, že firmy poptávají koučink a vlastně jej nepotřebují. Nebo jste použili kouče, který ačkoliv byl skvělý, tak nebylo dosaženo požadovaných cílů. Je zde více závislých faktorů. Dnes jsme se zaměřili na začátek celého procesu – výběr vhodné metody.
Připravil jsem pro vás malý testík, abyste si sami mohli vyzkoušet, zda byste na danou situaci správně volili:
Klikněte na tlačítko a vyzkoušejte si navrhnout k jednotlivým případům, koho byste volili. Za vyplnění Vašich návrhů, vám zašleme, jak jsme situace řešili my. Budete-li mít zájem, zavolejte a můžete s námi ZDARMA prodiskutovat konkrétní případy a doporučení koho pro danou situaci volit.
Pozn: některé situace mohou vyžadovat i kombinaci kouče, mentora, specialisty nebo interim manažera.
Prosím u vyplňování zvažte:
- Nejlepší vhodnost dle zaměření koho byste nasadili
- Rychlost dosažení prvních výsledků
- Náročnost nebo nákladové zatížení firmy
Hledáme nejlepší poměr cena <=> výkon.
Situace z firemní praxe pro kouče, mentora, interim manažera
Zde je ukázka jen některých situací z firemní praxe, kdy je možné tyto role využít. Zkuste se zamyslet, koho byste použili.
- Manažer váhá, které řešení je vhodné pro další rozvoj firmy
- Manažer/ři dělá/jí rozhodnutí pozdě a nedaří se jim dosahovat výsledků.
- Z firmy odcházejí klíčoví zaměstnanci, potřebujeme zjistit proč a nějak je udržet.
- Chceme klíčového zaměstnance, který má potřebné předpoklady pro manažerskou funkci, povýšit do vedoucí pozice a potřebujeme ho na tuto roli připravit.
- Před zaměstnancem manažerem stojí nový velký úkol – odpovědnost za nový významný projekt (např. projekt fúze, uvedení produktu na trh apod.)
- U dříve velice výkonného zaměstnance prudce klesl výkon i angažovanost. Co se děje?
- Tým nepřijal nového manažera, který je “slabá a nevýrazná” osobnost. Tým svého nadřízeného nerespektuje, nejsilnější jedinci začínají manažera šikanovat (staffing)
- Zaměstnanec dlouhodobě neplní stanovené cíle
- Management připravuje transformaci, která výrazně zasáhne komunikaci a vztahy mezi týmy a zaměstnanci.
- Manažer je pod stoupajícím tlakem, cítí napětí, je ve stresu a začíná se to odrážet na jeho práci (hrozí vyhoření)
- Manažerovi chybí potřebná kompetence na zavedení dočasně změny. Změna opravdu spěchá. Už měla být zavedená.
- Máme část zaměstnanců na home-office a potřebujeme stanovit týmu cíle a nastavit kontrolu nad jejich prací.
Pokud jste zde nenašli vaši otázku/situaci, nebo poznáváte některou situaci, ale nevíte si s ní rady, napište nám nebo v případě urgentních situací zavolejte.
Autoři Jana Dragová, Jiří Střelec