Volat poradce: +420 737 279 917
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.

KDY použít KOUČINK, mentoring, nebo interim management – vyzkoušejte si

Koučink, mentoring, interim management jsou velmi účinné metody v oblasti řešení problémů a rozvoje jak jednotlivců, tak týmů, nebo celé firmy. Jen je nelze zaměňovat, ale je nutné je nasadit na ty správné případy. Jinak jejich účinek bude minimální až žádný. Navíc Vám může hodně provětrat firemní peněženku. Vyzkoušejte si náš test, kdy byste použili jednotlivé nástroje. Nebo kontaktujte naše specialisty, kteří vám poradí s konkrétním případem.
original_vlastnicesta-kdy-pouzit-koucink-mentoring-interim

V praxi se často setkáváme s tím, že firmy poptávají koučink a vlastně jej nepotřebují. Nebo jste použili kouče, který ačkoliv byl skvělý, tak nebylo dosaženo požadovaných cílů. Je zde více závislých faktorů. Dnes jsme se zaměřili na začátek celého procesu – výběr vhodné metody.

Připravil jsem pro vás malý testík, abyste si sami mohli vyzkoušet, zda byste na danou situaci správně volili:

Klikněte na tlačítko a vyzkoušejte si navrhnout k jednotlivým případům, koho byste volili. Za vyplnění Vašich návrhů, vám zašleme, jak jsme situace řešili my. Budete-li mít zájem, zavolejte a můžete s námi ZDARMA prodiskutovat konkrétní případy a doporučení koho pro danou situaci volit.

Pozn: některé situace mohou vyžadovat i kombinaci kouče, mentora, specialisty nebo interim manažera.

Prosím u vyplňování zvažte:

  • Nejlepší vhodnost dle zaměření koho byste nasadili
  • Rychlost dosažení prvních výsledků
  • Náročnost nebo nákladové zatížení firmy

Hledáme nejlepší poměr cena <=> výkon.

Situace z firemní praxe pro kouče, mentora, interim manažera

Zde je ukázka jen některých situací z firemní praxe, kdy je možné tyto role využít. Zkuste se zamyslet, koho byste použili.

  • Manažer váhá, které řešení je vhodné pro další rozvoj firmy
  • Manažer/ři dělá/jí rozhodnutí pozdě a nedaří se jim dosahovat výsledků.
  • Z firmy odcházejí klíčoví zaměstnanci, potřebujeme zjistit proč a nějak je udržet.
  • Chceme klíčového zaměstnance, který má potřebné předpoklady pro manažerskou funkci, povýšit do vedoucí pozice a potřebujeme ho na tuto roli připravit.
  • Před zaměstnancem manažerem stojí nový velký úkol – odpovědnost za nový významný projekt (např. projekt fúze, uvedení produktu na trh apod.) 
  • U dříve velice výkonného zaměstnance prudce klesl výkon i angažovanost. Co se děje? 
  • Tým nepřijal nového manažera, který je “slabá a nevýrazná” osobnost. Tým svého nadřízeného nerespektuje, nejsilnější jedinci začínají manažera šikanovat (staffing) 
  • Zaměstnanec dlouhodobě neplní stanovené cíle 
  • Management připravuje transformaci, která výrazně zasáhne komunikaci a vztahy mezi týmy a zaměstnanci.
  • Manažer je pod stoupajícím tlakem, cítí napětí, je ve stresu a začíná se to odrážet na jeho práci (hrozí vyhoření)
  • Manažerovi chybí potřebná kompetence na zavedení dočasně změny. Změna opravdu spěchá. Už měla být zavedená.
  • Máme část zaměstnanců na home-office a potřebujeme stanovit týmu cíle a nastavit kontrolu nad jejich prací.

Pokud jste zde nenašli vaši otázku/situaci, nebo poznáváte některou situaci, ale nevíte si s ní rady, napište nám nebo v případě urgentních situací zavolejte.

Autoři Jana Dragová, Jiří Střelec

Připravil/a

No results found.

#koučink #mentoring #školeni

Sdílejte

Mohlo by Vás zajímat