Krize je prubířským kamenem každého manažera, každého vedoucího a samozřejmě každého lídra. Ne každý lídr ji ale zvládne, ne každý manažer se přes ni přenese se ctí a řadu vedoucích již stala místo. Lidé se v krizi totiž chovají nestandardně a jejich potřeby mohou vedoucího, snažícího se soustředit na vyřešení problému, zaskočit.
Dva roky koronavirové pandemie znamenaly pro vedení v krizi velkou zkušenost. Změna práce THP zaměstnanců na homeoffice a hybridní způsoby fungování, vynucování náročných hygienických pravidel, změny v práci a další.
Ale nejen to. Ještě před Covidem se řada firem potýkala s menšími či většími krizovými situacemi. Implementace složitých systémů, organizační změny, stěhování, ztráty trhů nebo dodavatelů, personální problémy všeho druhu. U všech jsme jako poradci asistovali.
Co mají všechny tyto situace společné? Enormní nároky na lídry, na vedoucí pracovníky, na šéfy. A co ještě? Že se z nich můžeme poučit.
Právě zkušenosti z posledních přibližně deseti let malých a pak jedné veliké krize daly vzniknout knize Vedení v Krizi, která vyšla v květnu 2022 v nakladatelství Management Press.
Vedení v krizi je souhrnem manažerské praxe v čitelné, srozumitelné a smysluplné podobě. Obsahuje zkušenosti z každodenního života, úspěšné, ale i neúspěšné příklady z manažerské praxe a praktické postupy pro situace, které v krizích nastávají. Přehledně, srozumitelně, prakticky a věcně. Naší ambicí bylo napsat knihu, která i když čerpá z krizí, které proběhly, bude užitečným nástrojem pro ty, které teprve přijdou.
Kupovat můžete zde.
A pokud byste rádi podpis autora, pojďme na kávu. Možná pomůžeme i vám.