Volat poradce: +420 737 279 917
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917

Poradenství: co vyžadovat, aby to nebylo jen drahé plácání

Poradenství z nejrůznějších oborových sfér poskytované podnikatelům a manažerům firem vypadá na první pohled jako snadná metoda pro vydělávání peněz. Není potřeba žádná infrastruktura a jen si poradce vykládá s klientem. Pak posílá fakturu na horentní částku a přitom nenese žádnou odpovědnost. Kvalitní poradenství tak ale nevypadá
199_261_original

Poradenství z nejrůznějších oborových sfér poskytované podnikatelům a manažerům firem vypadá na první pohled jako snadná metoda pro vydělávání peněz. Není potřeba žádná infrastruktura a jen si poradce vykládá s klientem. Pak posílá fakturu na horentní částku a přitom nenese žádnou odpovědnost. Kvalitní poradenství tak ale nevypadá.

Poradce mění myšlení svých klientů a za své návrhy nese odpovědnost. Závisí však, jak je vztah klient-poradce nastaven. Jak si vybrat poradce a co vyžadovat ještě před započetím a následně v průběhu spolupráce, aby nedošlo ke zbytečným ztrátám?
Lidé se ve své pracovní kariéře rozhodují de facto mezi dvěma cestami – být podnikatel nebo zaměstnanec (někdy též gážista). Pomineme-li anomálie jako dědictví renty. Poradenství se až donedávna nejvíce týkalo podnikatelů a jejich firem. V poslední době se více a více začíná týkat i jednotlivců z řad zaměstnanců např. life coaching. Je to poměrně nová oblast poradenství, která pomáhá jednotlivcům najít jejich cestu v životě.

Podnikatel nemůže vědět všechno

Věnujme se podnikatelům. Rozhodne-li se kdokoliv podnikat, záhy zjistí, že potřebuje znát celou řadu oblastí – právo, daně, finance, management, systémy řízení ke kvalitě, ochraně životného prostředí, marketing, práci s lidmi. Do jisté míry si každý vystačí se zdravým selským rozumem – finance jsou o má dáti-dal, daně jsou odvěď ze všeho co jsi udělal, zaplaceno dostaneš jen za kvalitně odvedenou práci.
Bohužel čím více podnikatel rozšiřuje své aktivity, potřebuje rozšířit i znalosti v uvedených oborech. Je to dáno tím, že udělá-li chybná rozhodnutí, bude jej to více peněz stát v budoucnosti než by zaplatil kvalitnímu poradci. Tedy takovému poradci, který má v dané oblasti zkušenosti alespoň několik let. Především pak vše řešit rychle a efektivně. To vše v období neustálých změn dynamické doby jakou je 21. století.

Kudy dál a pohled zvenčí

Každý podnikatel si musel pro své podnikání najít cestu na trhu a svou vlastní cestu v životě. Sám nejlépe ví kudy kráčí. Nejvhodnější doba pro poradce v rozhodování kudy a jak dál je stojí-li podnikatel na křižovatce nebo chce-li zvrátit klesající či neefektivní trend cesty. Poradce je nejlépe k užitku, když se podnikatel rozhoduje kudy dál. Tedy kudy by mohla vést další cesta.

Více variant řešení

Dobrý poradce je si toho vědom a proto neuděluje rady jako v Pyšné princezně, ale představuje možné cesty v daném oboru. Bezelstně, nestranně, nezaujatě by měl nastínit všechny možnosti které zná, jejich pozitiva a negativa i přínosy pro podnikání. To vše tak, aby se podnikatel mohl svobodně rozhodnout, jak chce navázat na svou původní podnikatelskou cestu.

Poradce pro nalezení vhodné cesty zohledňuje:

  • Historii dosavadního podnikání.
  • Aktuální stav firmy.
  • Schopnosti managementu a zaměstnanců.
  • Představu podnikatele o budoucnosti.
  • Zvyklosti, kulturu firmy.

Připravil/a

#ISO #kvalita poradce #školeni

Sdílejte

Mohlo by Vás zajímat