Máte správně nastavené všechny zákonné náležitosti, které se týkají oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci? Zajímáte se o zdraví Vašich zaměstnanců? Chcete mít klidné svědomí, že máte všechno v pořádku? Pokud si nejste jistí, kontaktujte nás a společně problém vyřešíme.
MOTTO: „Vím, že nic nevím.“ Sokrates
V současné ekonomické situaci všechny firmy hledají, kde a jakým způsobem ušetřit náklady. První činnosti, které přijdou na „řadu“ jsou vzdělávací a konzultační aktivity. Pokud pominu vzdělávací činnosti, tak se bohužel na stejné koleji ocitají i konzultační záležitosti v oblasti bezpečnosti práce.
Uvedená problematika BOZP se dá řešit několika způsoby:
- Zpracování základních legislativních předpisů vztahujících se k organizaci.
- Vytvoření systému BOZP podle normy OHSAS 18001.
- Vytvoření systému „Bezpečného podniku“.
Pro účely této základní nabídky se budeme zabývat pouze zpracováním základních legislativních předpisů organizace. V případě, že se firma rozhodne řešit problematiku systémovým přístupem, jsme připraveni pro Vás zpracovat konkrétní nabídku a také Vám vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými způsoby.
Přínosy pro zákazníka v BOZP a PO:
- Prověření vnitřních procesů a činností z pohledu dodržování legislativy (BOZP, kategorizace prací, hygieny práce a mnohé další).
- Zpracování a analýza všech rizik a to jak pro běžně vykonávané činnosti tak i pro jednorázové a mimořádné činnosti.
- Minimalizace rizik BOZP pro pracovníky organizace a další zainteresované strany, jejichž aktivity jsou spojeny s riziky BOZP.
- Objektivní doklad o šetrném přístupu k bezpečnosti na pracovišti a předcházení rizik.
- Vytvoření mechanismů, které umožňují managementu identifikovat slabá místa podniku z pohledu požadavků BOZP.
- Soulad s legislativními předpisy v oblasti bezpečnosti práce.
- Pravidelný přehled o rizicích bezpečnosti práce a jejich potlačování.
- Úspora nákladů vynaložených na sankce od bezpečnostních institucí.
Postup realizace BOZP – bezpečnost práce:
1. etapa Analýza současného stavu
- seznámení pracovníků s průběhem prací celého projektu
- provedení úvodního přezkoumání (ověření a vyhodnocení dodržování BOZP legislativy ČR a jiných požadavků zejména povinností stanovených rozhodnutím správních orgánů ve všech oblastech BOZP).
- zpracování Závěrečné zprávy z přezkoumání zahrnující návrhy k odstranění zjištěných neshod
- vyhodnocení výsledků
- projednání výsledků analýzy a harmonogramu
2. etapa – Tvorba dokumentace
- přezkoumání aktuálnosti dokumentace v oblasti BOZP Objednatele
- provedení úprav a vypracování aktuálního stavu dokumentace BOZP
- naplnění relevantních právních požadavků (kategorizace prací, lékařské prohlídky, havarijní situace, kontroly BOZP, pracovní úrazy apod.)
- kategorizace prací
- dokumentace pro systémové sledování rizik a vytvoření registru rizik BOZP
- dokumentace ke školení BOZP
- úrazová dokumentace
- podklady pro přidělování OOPP
- zpracování relevantních bezpečnostních předpisů
3. etapa – Zavedení dokumentace BOZP do praxe
- implementace požadavků BOZP do praxe
- průběžné školení pracovníků organizace na všech úrovních s využitím promítací techniky
- ověřování správné aplikace stanovených záznamů (tvorba, sběr, vyhodnocování, ukládání)
- analýza procesů z pohledu BOZP
4. etapa – Realizace a provoz
- aktualizace dokumentace s ohledem na BOZP
- následná školení BOZP
- identifikace potřeb objednatele, návrh na udržování a upgrade dokumentace BOZP
- provádění zákonných kontrol BOZP.
Doba realizace BOZP a PO:
Doba realizace se u firem o velikosti do 15 zaměstnanců pohybuje do cca 2 měsíců. U větších firem je doba realizace předmětem jednání.
Cena BOZP realizace:
Cena za posouzení aktuálního stavu a zpracování základní dokumentace BOZP se pohybuje od 10.000,-Kč pro firmu o velikosti do 15 zaměstnanců. Cenová nabídka se vztahuje na 1. – 3. etapu. 4. etapa se realizuje až v následujících letech. U větších firem je cena vždy předmětem jednání.