Mediální kompetence managementu patří mezi velmi významné kompetence, jež jsou vyžadovány po řídících pracovnících. I když je nevyužijeme každý den, právě v době, kdy se stanou podstatnými, tedy kdy se organizace dostane do středu zájmu médií, rozhodují někdy o jejím úspěchu, nebo dokonce i další existenci. Jejich rozvoj je proto výsostným zájmem každé firmy a přináší ji přidanou hodnotu v podobě schopnosti prezentovat se nikoli prostřednictvím jediného, styčného pracovníka, ale celým managementem. Schopnost mediální komunikace se ale nevyužije pouze v krizových situacích. K veřejné prezentaci úspěšné firmy patří mimo jiné to, že její představitelé jsou váženými a oslovovanými experty na problematiku, jíž se firma zabývá v médiích. Aby mohli být takovýmito experty, potřebují nejen rozumět své práci, ale též domluvit se s novináři.
Cíle školení
- Získat teoretické a praktické poznatky o fungování médií a základní informace nutné pro interakci s nimi
- Naučit se zvládat nejběžnější situaci v komunikaci s novináři
Max. počet účastníků: do 15
Délka semináře: 8 – 16 hod.
Obsah mediální komunikace
- Základy teorie médií: jak novináři získávají informace, jak s nimi pracují a jak vytváří své výstupy
- Kdo jsou novináři? Jejich odbornost, vzdělání, osobní motivace k práci a pracovní postupy
- Kdy se staneme objektem zájmu médií? Čím je tento zájem vyvoláván a veden?
- Jak se vyvíjí zájem médií o firmu?
- Co dělat, staneme-li se předmětem mediálního zájmu?
- Nejběžnější situace v komunikaci s médii:
- Jak reagovat, jsme-li osloveni
- Jak se připravit na rozhovor s novinářem
- Jak komunikovat s novinářem, jak odpovídat na otázky
- Jak hrát roli experta
- Jak poskytovat informace médiím
- Nejběžnější problémy v komunikaci s médii
- Co dělat, když o nás píšou lži
- Co dělat, dojde-li k nesprávné interpretaci informací, které jsme poskytli
- Co dělat, když o nás média mlčí a neměla by
- Jak se chovat, jsme-li v roli „obžalovaných“
- Jak se chovat, jsme-li mediálně osočováni experty
- Dlouhodobý management vztahů s médii
Školení je realizováno formou teoretické přednášky a praktického procvičení vybraných situací s lektorem, profesionálním publicistou, mediálním poradcem. Teorie a praktický nácvik jsou ve vzájemném poměru 1:1. Významnou částí školení je diskuze a objasňování té problematiky, o kterou mají účastníci zájem, rozbor konkrétních situací, chyb a úspěšné komunikace.
Výsledky školení mediální komunikace
- Pochopení základních procesů mediální komunikace
- Osvojení si dovedností nutných pro úspěšnou komunikaci s médii
- Získání sebevědomí pro setkání s médii
- Osvojení si dovedností nutných pro hraní role experta