Volat poradce: +420 737 279 917
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917

Sladit může pomoci ISO

Minulé číslo newsletteru jsme po vzoru Jiřího Střelce věnovali hledání vlastní cesty. Jiří Střelec kromě jiného pomáhá firmám zavádět také systém ISO, který přináší určité standardy do výroby i řízení celé firmy a může pomoci také interní komunikaci. Samotné zavádění však na druhou stranu může být pro interní komunikaci velkou zkouškou.
original_237_302_original

„Systém ISO je systémem řízení firem k vytváření kvalitních produktů. Nejedná se o zvláštní dokumentační balík, který firma vytahuje ze skříně při auditu. Je to systém, kterým zaměstnanci mají pracovat. Systém řízení nastavujeme tak, aby nevznikaly žádné zbytečné aktivity. Každá přidaná hodnota, kvalita musí být doložena konkrétními výsledky, jinak ztrácí smysl,“ vysvětluje Jiří Střelec, proč zavést ISO. ISO určuje nejen kvalitu výrobku, ale také kvalitu řízení.

ISO a certifikace na škole

Střední průmyslová škola chemická Pardubice (SPŠCH) získala dne 10. prosince 2008 certifikát ISO 9001 jako první škola v Pardubickém kraji. Podle ISO totiž mohou pracovat nejen firmy, ale také školy a další organizace. „Chceme, aby naše škola připravovala studenty pro praxi a aby byla otevřená,“ vysvětluje Miroslava Katzerová, ředitelka SPŠCH, proč se pustili do zavádění ISO a dodává: „Certifikace systému kvality je oporou stávajících předností školy v poskytování služeb v oblasti vzdělávání a je důležitým předpokladem pro další úspěšnou činnost školy. Je to opravdu veliký krok kupředu z hlediska efektivnosti řízení školy. Díky ISO se podařilo zjednodušit a sjednotit různé procesy. ISO je zárukou kvality pro naše studenty, rodiče i firmy, do nichž naši studenti nastupují.“ ISO se prolíná veškerým děním ve škole. Např. U protokolů z laboratoří měl každý učitel jiné požadavky. V rámci ISO se požadavky sjednotily, aby protokoly ve všech předmětech vypadaly stejně. „Na začátku bylo ovšem třeba probrat se všemi pracovníky školy, co to znamená zavést ISO a jak se na tom budou podílet oni sami. Probírali jsme to ze všech stran,“ vzpomíná Katzerová. Na SPŠCH se tedy podařilo zavádění zvládnout i z hlediska interní komunikace, ale v případě, že by k zavedení došlo bez předchozích porad, mohlo dojít k mnoha problémům.

V rámci interní komunikace je nezbytné informovat zaměstnance o změnách, které se jich dotknou nebo které určitým způsobem ovlivní jejich práci. Zavádění ISO je jednou z nich.

Připravil/a

#ISO 9001 #komunikace #Public Relations

Sdílejte

Mohlo by Vás zajímat