Přestože jsme s IT týmem opakovaně diskutovali o důležitosti komunikace s našimi uživateli zákazníky, někteří IT pracovníci si zakládali zejména na své osobní odbornosti a schopnosti hledat nejlepší technické řešení. V hodnocení IT práce vedením jsme opakovaně naráželi na to, že jen kvalita a odbornost nám spokojenost zákazníků nepřináší. Proto jsme začali hledat pomoc v oblasti komunikace se zákazníky.
První komunikační trénink někteří členové IT týmu předem brali jako nějaké školení, které si jen odsedí, a byli přesvědčeni, že oni ho určitě nepotřebují. Jsme na začátku dlouhé cesty a už jsme všichni pochopili, že komunikační školení s panem Střelcem si rozhodně neodsedíme. Naopak, prožijeme každou minutu natolik, abychom změnili své vlastní chování, a záleží na každém zvlášť, jakou cestu ujde. Veškeré pozitivní odezvy účastníků školení a profesionální přístup před i po školení ze strany školitele nestačí na další pokračování spolupráce. Někteří zákazníci postřehli viditelnou změnu k lepšímu u části členů IT týmu. To nás utvrdilo v přesvědčení, že komunikační školení má smysl.
Doporučujeme toto školení každému, kdo nehledá jen obyčejné školení, ale skutečný trénink osobním prožitkem. Tomu, kdo chce, ukáže cestu, jak se změnit.
Ing. Taťána Turziková
ředitelka odboru Informačních systémů