Volat poradce: +420 737 279 917
logo_vlastnicesta
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.

Jak připravit firemní strategii 

Strategie rozhoduje, zda naplníte vlastní byznysový plán a dosáhnete svého vysněného úspěchu nebo se budete potácet v problémech a dluzích. 

Strategie rozhoduje o tom, zda dosáhnete svého vysněného úspěchu se zdroji, co máme nebo skončíte někde v polovině. Představa, že mi stačí myšlenka v hlavě je nebezpečná. Všechny nezbytné strategické aktivity, jejich vzájemné ovlivňování, výpočty hodnoty, které máme dosáhnout, rozdělení na zaměstnance, využití skutečných klíčových faktorů úspěchů nelze v hlavě udržet.  Navíc, každá firma je jiná a nachází se v jiném stavu. Níže jsou popsané klíčové oblasti přípravy firemní strategie. O tom, které je vhodné nasadit a jak, doporučuji se poradit se specisliaty Vlastní cesty. 

Kdy se pustit do zpracování firemní strategie 

Chcete jít nejkratší cestou ke své vizi, svému úspěchu? Pak je ten správný čas, kdy než utratím  jedinou korunu, tak vytáhnu tužku a papír a připravím strategii. Strategie je cesta posetá konkrétními úkoly, které když já a mí zaměstnanci uděláme, dosáhneme svého úspěchů. 

  • Zakládám firmu
  • Mám podnikatelská záměr
  • Mám vlastní vizí, koncept
  • Nový produkt, portfólio produktů
  • Nový projekt
  • Zavádění velké změny – odkaz na Change management
  • Chci šetřit vlastní zdroje
  • Touha zavést vlastní myšlenky do života
  • Aktuální strategie nefunguje  

Strategická myšlenka

Buď 4 hod týdně věnované strategii nebo dlouhý seznam co vše jsme neudělali na konci roku. 
Absence strategického myšlení se pozná podle věty – “Jak jsme to mohli vědět.” 

Kurz pro interní firemní mentory

Jiří Střelec

Strategické firemní/herní pole

Napřed si vymezte své vlastní unikátní strategické herní pole. Jde o to, co patří do firmy a co vše řídíte a v jakém to máte stavu. Jeden pohled může být:

  • Produkty a služby
  • Obchod a zákazníci
  • Výroba
  • Technologie
  • Systém a infrastruktura
  • Lidé
  • ..
Více informací

Nenechte se ukolébat obecností těchto řízených oblastí. Důležití je jejich podstata a smysl pro podnikatelský záměr a vaši vizi. U každé zvolené oblasti si definujte v jakém stavu se nachází a jakých konkrétních hodnota dosahuje. Například – máme 30 produktů s 10 produktů vyprodukuje 80% obratu atd.

Lze využít model Canvas nebo jen logické myšlení. V každém případě použijte vizuální modelování, usnadní vám si klíčové informace snadněji zapamatovat a vysvětlit je i kolegům.

SWOT ANALÝZA - KLÍČOVÉ FAKTORY VLASTNÍHO ÚSPĚCHU

Znáte své herní pole a víte, co obsahuje? Pak je nejvyšší čas v něm najít, co jsou vaše silné stránky, slabé stránky. Stále je to málo! Je třeba si definovat příležitosti nebo hrozby, které vám vaše externí prostředí nabízí nebo hrozí.
Zpracujete-li SWOT analýzu, odhalíteklíčové faktory svého úspěchuna kterých můžete stavět další úspěch firmy. Podle výsledků společně určíme správnou strategii, kterou SWOT analýza nabízí
 
  • MAX-MAX strategie– maximalizací silných stránek – maximalizovat příležitosti
  • MIN-MAX strategie– minimalizací slabých stránek – maximalizovat příležitosti
  • MAX-MIN strategie– maximalizací silných stránek – minimalizovat hrozby
  • MIN-MIN strategie– minimalizací slabých stránek – minimalizovat hrozby
Jsem jediní v České republice, kteří používají unikátní kombinaci na vyhodnocení SWOT analýzy. Rádi vás ji naučíme a aplikujeme na vaši firmu. Oddělíme tak falešné představy od prakticky použitelných faktorů úspěchu.

Model strategie

Naučíme vás velmi jednoduchý a účinný model, způsob, jak připravit firemní strategii. Před lety Jiří Střelec připravil model, který ověřil v desítkách firem. Model, který dokáže po krátkém vysvětlení používat každý pracovník firmy. Model, který můžete používat další roky pro řízení celo-firemní strategie nebo jen strategie oddělení nebo týmu.
Model Vás přivede od současného stavu do vysněné vize a měřitelných výsledků. Navíc model strategie podporuje vznik synergie.
Společně bude hledat několik strategických cest jak dosáhnout nejrychleji – nejlevněji – s co nevyšší přidanou hodnotou vaší vize.
Nechte se provést specialistou na strategie a vytvořte krásnou vizuální strategii na které se vám bude chtít každý týden pracovat a sledovat jak se blížíte k naplnění svých cílů.