Komunikace s týmem je mnohem názoročnější než komunikace s jednotlivcem. U jednotlivce můžete znát přesnější potřeby a zájmy jednotlivce. Tým se skládá se skupiny jednotlivců (řekli byste již od 2 pracovníků), počítejmě min od 5 lidí a více. Samozřejmě způsob komunikace bude odlišný v týmu u 10 lidí než u 100.
V komunikaci s týmem významně roste podíl pravidel daných sociální skupinou. Tým je sociální skupina! Fungují zde i nepsaná pravidla, která si mnohdy neuvědomují sami členové týmu. Manažerům vřele doporučujeme zajímat se o soiologii, předejdou tak zbytečných konfliktním situacím.
Komunikace Face to Team
Pravidla daná verbální a neverbální komunikací, zde zůstavají platná. Navíc mluvčí musí zvládat i prezentační dovednosti, protože bude vystupovat před více lidmi. V komunikaci s týmem je třeba se soustředit na:
- cílová skupina a její charakteristika
- aktuální potřeby týmu
- vztahy v týmu
- poslání a cíle skupiny
- uznávané hodnoty
- historický výjov týmu
- odbornost a znalosti týmu
- …
Formy komunikace v týmu
S komunikací s týmem se potkáváme velmi často nejen v pracovním, ale i soukromem prostředí. Nejčastější formy komunikace s týmem je:
Další rozlišované komunikace jsou – vyjednávání, komunikace konfliktu, komunikace s týmem (Face to Face), komunikace s veřejností (Face to Public), komunikace interní, komunikace externí, komunikace krizová, …