Volat poradce: +420 737 279 917

Firemní, týmová komunikace

Firemní a týmová komunikace vede k pochopení existence firmy a poslání proč můj tým je zde. Management pak komunikací správně vede zaměstnance k lepšímu porozumění mezi kolegy a týmy. Otevřená firemní komunikace zvyšuje produktivitu a efektivitu práce. Pomáhá vytvářet pozitivní firemní kulturu a zvyšuje spokojenost zaměstnanců. Díky efektivní komunikaci jsou zaměstnanci lépe informováni o manažerských rozhodnutích, strategii firmy a změnách v organizaci. To vše přispívá k lepšímu fungování firmy a udržení konkurenční výhody na trhu.

Obory

Zajímá Vás rozvoj? Ponořte se hlouběji do svého tématu výběrem podoboru.

Co je to firemní komunikace 

Firemní komunikace zahrnuje veškeré formy komunikace v rámci organizace nebo firmy. Jedná se o proces sdílení informací, nápadů, a rozhodnutí mezi zaměstnanci a managementem. Správná firemní komunikace je klíčová pro efektivní vedení pracovníků, pochopení firemní strategie, budování firemní kultury a zajištění spokojenosti jak zaměstnanců, tak zákazníků.

Je důležité mít jasně definované interní komunikační postupy a plány, aby byla zajištěna efektivní a účinná komunikace ve firmě.

Co je to týmová komunikace 

Týmová komunikace má za úkol zajistit konstruktivní interakce a výměnu informací mezi členy týmu. Sjednotit celý tým na stejnou vlnu při plnění firemních cílů, strategie a vize. Dát pocit všem členům, že jsou důležitým kolegou v týmu. Cílem je zlepšit spolupráci, efektivitu a výsledky týmu. Tomu nejlépe přispívá otevřené a efektivní sdílení informací, názorů a nápadů mezi jeho členy. 

Formy týmové komunikace 

Týmová komunikace může zahrnovat různé formy, aby docházelo pozitivní a konstruktivní interakci. Většinou se kombinuje více forem, protože každá má jiný účinek a hodí se pro jiné situace. Patří sem např.: 

  • osobní schůzky
    • individuální 
    • týmové
  • telefonáty
  • video-konference 
  • e-maily
  • chat
  • tabule 
  • sdílení dokumentů

Formu manažer volí dle aktuální situace v týmu, firmě a také na základě individuálních schopností jednotlivců nebo dynamiky týmu. 

Specialisté v oboru

Podívejte se na poradce Vlastní cesty, kteří se věnují Firemní a týmové komunikaci.

Kurzy

Chcete rozvíjet své dovednosti? Inspirujte se přehledem kurzů z oboru Firemní a týmové komunikace.

Reference

Podívejte se, co o nás říkají naši klienti.

Články

Hledáte inspiraci z oboru? Projděte si články Vlastní cesty.

thoughts

Vedení postojů

Trend zavádění procesů s nástupem leadershipu ustupuje do pozadí. Procesy a efektivní systém jsou samozřejmostí. Systém se navíc stává nefunkční, když se pracovník rozhodne jinak! Vlastním postojem klidně změní proces. To je důvod, proč dnešní management potřebuje rozvíjet dovednosti pro vedení postojů pracovníků. Postojů, u kterých se pracovníci sami rozhodnou správně.
Tvroba_produktu_-_sluzby

Cílová skupina je klíčem ke splnění cílů

Každý by měl jít za svým cílem, ne jinak je tomu i v oblasti služeb a cestovního ruchu. Jak připravit nabídku služeb, aby zaujala potenciální zákazníky? Jak sestavit produkt? Provedeme vás jednotlivými kroky k sestavení produktu pro váš resort, hotel nebo penzion. Klíčem k úspěchu jsou informace a znalost cílové skupiny.
Vnitrni-dialog

Autentický projev při prezentacích

Člověk prezentuje, i když třeba jen sám sebe, při každé příležitosti, kdy předstoupí před skupinu lidí. Prezentace názorů, výrobku, porada, přípitek na oslavě, vedení semináře, konference, to jsou všechno příležitosti k prezentacím. Někdy jsou to situace náročné, protože se na nás dívá hodně lidí, nebo se jedná o těžké téma, jindy máme pocit, že takzvaně o nic nejde.
Metoda-K-media-2

K – metoda

Metoda K je jednoduchou metodou určenou pro všechny, kteří potřebují efektivně komunikovat s médii, novináři apod. Snadno vede uživatele k vytvoření účinné komunikační strategie a hlavně vyvyrovat se zbytečným chybám, které se pak v médiích nedají vzít zpět.
Komunikace_tym_Face_to_Team_-_efektivni_-_1

Komunikace Face to Team

Komunikace Face to Team je specifická komunikace, zaměřená na to, jak efektivně komunikovat v týmu a s týmem jako celkem. Jedná se o náročnější komunikaci než je komunikace Face to Face (komunikace s jednotlivcem). Komunikující si musí uvědomovat potřeby, chování, názory, vztahy, ... , které v týmu panují a podle toho volil správné komunikační nástroje a dovednosti.
Firemní_kultura_-_image

Firemní kultura – Corporate culture

Firemní kultura nebo také corporátní kultura je výrazem, který se využívá nejen v souvislosti manažerskými procesy a styly řízení, ale také v souvislosti s marketingem a to zejména s identitou firmy (corporate identity) a firemní image (corporate image). V angličtině se setkáváme s pojmem corporate culture někdy také business culture.