Volat poradce: +420 737 279 917
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917

Firemní, týmová komunikace

Firemní a týmová komunikace vede k pochopení existence firmy a poslání proč můj tým je zde. Management pak komunikací správně vede zaměstnance k lepšímu porozumění mezi kolegy a týmy. Otevřená firemní komunikace zvyšuje produktivitu a efektivitu práce. Pomáhá vytvářet pozitivní firemní kulturu a zvyšuje spokojenost zaměstnanců. Díky efektivní komunikaci jsou zaměstnanci lépe informováni o manažerských rozhodnutích, strategii firmy a změnách v organizaci. To vše přispívá k lepšímu fungování firmy a udržení konkurenční výhody na trhu.

Obory

Zajímá Vás rozvoj? Ponořte se hlouběji do svého tématu výběrem podoboru.

Co je to firemní komunikace 

Firemní komunikace zahrnuje veškeré formy komunikace v rámci organizace nebo firmy. Jedná se o proces sdílení informací, nápadů, a rozhodnutí mezi zaměstnanci a managementem. Správná firemní komunikace je klíčová pro efektivní vedení pracovníků, pochopení firemní strategie, budování firemní kultury a zajištění spokojenosti jak zaměstnanců, tak zákazníků.

Je důležité mít jasně definované interní komunikační postupy a plány, aby byla zajištěna efektivní a účinná komunikace ve firmě.

Co je to týmová komunikace 

Týmová komunikace má za úkol zajistit konstruktivní interakce a výměnu informací mezi členy týmu. Sjednotit celý tým na stejnou vlnu při plnění firemních cílů, strategie a vize. Dát pocit všem členům, že jsou důležitým kolegou v týmu. Cílem je zlepšit spolupráci, efektivitu a výsledky týmu. Tomu nejlépe přispívá otevřené a efektivní sdílení informací, názorů a nápadů mezi jeho členy. 

Formy týmové komunikace 

Týmová komunikace může zahrnovat různé formy, aby docházelo pozitivní a konstruktivní interakci. Většinou se kombinuje více forem, protože každá má jiný účinek a hodí se pro jiné situace. Patří sem např.: 

  • osobní schůzky
    • individuální 
    • týmové
  • telefonáty
  • video-konference 
  • e-maily
  • chat
  • tabule 
  • sdílení dokumentů

Formu manažer volí dle aktuální situace v týmu, firmě a také na základě individuálních schopností jednotlivců nebo dynamiky týmu. 

Specialisté v oboru

Podívejte se na poradce Vlastní cesty, kteří se věnují Firemní a týmové komunikaci.

Články

Hledáte inspiraci z oboru? Projděte si články Vlastní cesty.

Každý by měl jít za svým cílem, ne jinak je tomu i v oblasti služeb a cestovního ruchu. Jak připravit nabídku služeb, aby zaujala potenciální zákazníky? Jak sestavit produkt? Provedeme vás jednotlivými kroky k sestavení produktu pro váš resort, hotel nebo penzion. Klíčem k úspěchu jsou informace a znalost cílové skupiny.
|
Člověk prezentuje, i když třeba jen sám sebe, při každé příležitosti, kdy předstoupí před skupinu lidí. Prezentace názorů, výrobku, porada, přípitek na oslavě, vedení semináře, konference, to jsou všechno příležitosti k prezentacím. Někdy jsou to situace náročné, protože se na nás dívá hodně lidí, nebo se jedná o těžké téma, jindy máme pocit, že takzvaně o nic nejde.
|
Metoda K je jednoduchou metodou určenou pro všechny, kteří potřebují efektivně komunikovat s médii, novináři apod. Snadno vede uživatele k vytvoření účinné komunikační strategie a hlavně vyvyrovat se zbytečným chybám, které se pak v médiích nedají vzít zpět.
|
Komunikace Face to Team je specifická komunikace, zaměřená na to, jak efektivně komunikovat v týmu a s týmem jako celkem. Jedná se o náročnější komunikaci než je komunikace Face to Face (komunikace s jednotlivcem). Komunikující si musí uvědomovat potřeby, chování, názory, vztahy, ... , které v týmu panují a podle toho volil správné komunikační nástroje a dovednosti.
|
Firemní kultura nebo také corporátní kultura je výrazem, který se využívá nejen v souvislosti manažerskými procesy a styly řízení, ale také v souvislosti s marketingem a to zejména s identitou firmy (corporate identity) a firemní image (corporate image). V angličtině se setkáváme s pojmem corporate culture někdy také business culture.
|

No results found.

Finančním bonusem svého talentovaného zaměstnance nijak neohromíte. Dnes jsou pracovníci náročnější. Nabídněte jim kariéru, vzdělání, ale hlavně s nimi mluvte tváří v tvář. Fungující interní komunikaci ve firmě potřebujete stejně jako kolující krev ve vašem těle. Je to základ.
|