Volat poradce: +420 737 279 917
logo_vlastnicesta
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.

Je školení komunikace levné? – studie z praxe

Školení komunikace si na sebe vydělá! Ačkoliv manažeři a HR pracovníci často vnímají školení na softskills jako školení, u kterého se nedá prokázat přínos a nebo velmi pozdě. Opak je pravdou. Z naší ankety a zkušeností víme, že správný trénink komunikace a jeho opakování přináší do firem spolupráci, zvýšení důvěry managementu a zlepšuje přijímání a přenos informací. Přečtete si, kolik můžete vydělat jen na jedné situaci, která vznikla špatnou komunikací.
original_vlastnicesta-Komunikace-skoleni-zdarma-levne

Hlavní nástroj lídra jsou jeho myšlenky a schopnost je sdělovat tak, že je ostatní přijmou za vlastní, ztotožní se s nimi nebo je dokonce nadchnou tak, že se ihned pustí do práce. Zdravá komunikace rozhoduje také o tom, jaké vztahy bude mít lídr se svým týmem nebo jaké budou mít pracovníci mezi sebou.

Položte si otázku sami sobě:

  • Jak nadchnu svůj tým pro snížení nákladů o 10%?
  • Jak vykomunikuji zaměstnancům, že nebudeme zvedat mzdu o 18% inflaci tak, aby se mnou souhlasili?
  • Co budu komunikovat, aby zaměstnanci přijali změnu produktů?

Takto bych mohl pokračovat v dalších a dalších otázkách, na které lídři denně hledají nejlepší odpovědi. Pokud to umíte, nečtěte dál. Tento článek je pro vás zbytečný.

Co způsobí nefunkční komunikace

Nedávno jsem rozjel malou anketu na Linked IN, zajímal mě názor manažerů, specialistů na otázku:

Jaké vidíte dopady, když nefunguje firemní komunikace?

Výsledek? Ten nejhorší důsledek je Tým nekooperuje – 45%.
Hned na druhém místě se umístilo Nebudování důvěry a inspirace – 29%.

Navíc je třeba říct, že oba důsledky jsou naprosto a stěžejně PROPOJENY. Spolupráce potřebuje vytvořit vztah. První krok vzniku jakéhokoli vztahu je DŮVĚRA. Ani jeden nemůže vzniknout bez správné KOMUNIKACE.

Naprosto se ztotožňuji se závěry ankety. Už jsem viděl a řešil řadu případů, kdy pracovník, tzv. troublemaker, svou komunikací rozložil celý tým, svedl pracovníky k podání výpovědí nebo dokonce dementoval rozhodnutí majitele. Majitel pořád nechápal, jak je možné, že jsou pracovníci negativní až apatičtí. Myslel si, že nemá špatný odměňovací systém nebo vybral špatné lidi apod. Jen ta komunikace nebyla hned vidět.

Kolik stojí nefunkční komunikace

Vybral jsem jeden konkrétní příklad z praxe. Nejde o smyšlenou teorii, ale jen o fakta. Dal jsem si práci a spočítal jsem, kolik času a nákladů stálo vyřešení jen 1 konkrétní situace. Situace, kdy najednou manažeři zjistili, že tým nespolupracuje, je otrávený a zaměstnanci chtějí odejít. Vyřešení celého případu vyžadovalo:

  • úvodní jednání s manažerem a zástupci HR
  • jednání s dotčenými manažery a analýza stavu
  • navrh řešení
  • jednání ke schválení řešení a korekce řešení k nově zjištěným informacím
  • realizace specializovaného workshopu s kombinací koučinku za účasti manažerů, týmu
  • follow up jednání nad následnými opatřeními
  • sledování reálných změn
  • následná jednání s manažery pro zamezení opakovaní

Když jsem to všechno sečetl, dostal jsem se k číslu

150 hod
na všechny zúčastněné

To je v nákladových cenách někde mezi 150-200.000 Kč. To nezapočítávám negativní emoce, které vznikly, a které už nikdy nejde vymazat!

Asi nemusím mluvit o tom, že takových situací existuje ve firmách mnohem více než 1. Podívejte se na vlastní práci a zkuste si spočítat vlastní hodiny za tento týden, které jste strávili zbytečnou komunikaci. Vím, že manažeři mají za týden od 10 do 30 meetingů a někdy až polovina je způsobená nedostatečnou komunikaci a tedy nutností opakovat informace.

Kolik ušetříte školením komunikace

Nic z uvedeného případu se nemuselo stát. Jen to chtělo více času věnovat týmu a hlavně komunikaci. Urvat si čas z každodenní operativy, návalu úkolů a zamyslet se nad tím, jak komunikovat, vnímat tým a budovat důvěru a spolupráci.

Když se aspoň 2x ročně utrhnete z krysího závodu neustále narůstající operativy a budete 4 dny věnovat komunikaci, tak se Vám tento případ nestane nebo jich aspoň bude méně.

Nákladově Vás trénink komunikace pro manažery na 4 dny bude stát 20.000 Kč. Ztráta 4 dní bude cca dalších 20.000 Kč kdy nepracujete v firmě, jste na školení. Celkem přijdete o 40.000 Kč. Ve finále ušetříte

110-160.000 Kč

a předejdete dalším situacím, které ani nebudu počítat. Dopočítali bychom se miliónových částek. To by určitě CEO a CFO neradi viděli.

Prostě prevence do komunikace je levnější, než řešit výpovědi zaměstnanců, nespolupráci v týmu a ztrátu manažerské důvěry.

Kde a jak začít s komunikací

Komunikaci NEJDE TRVALE ZLEPŠIT ZA JEDNO ŠKOLENÍ. Prostě nejde. Ten, kdo ví, jak komunikace a návyky fungují, jak člověk přirozeně reaguje v náročných až konfliktních situacích, ví, že je to běh na dlouhou trať. Tady je malé doporučení jak postupovat

  1. naplánujte si každý rok aspoň 4 dny na tréninky komunikace 
  2. rozložte dny do kvartálu nebo do pololetí
  3. první školení musí být minimálně 2-denní a mimo vaší firmu (rád vysvětlím proč)
  4. přijeďte na školení s vlastními situacemi, které budete následně řešit 
  5. po školení si každý týden vyčleňte min 1 hod jen na přípravu komunikace
  6. Před každou náročnou situací využijte lektora komunikace na přípravu nebo svého kolegu
  7. Po cca 2-3 měsících běžte znovu na školení komunikace 

Postupně zvyšujte náročnost školení od základního školení přes prezentace, komunikaci konfliktů až po vystupování na veřejnosti nebo krizovou komunikaci. 

Tento postup opakujte každý rok do doby, než zvládnete zvrátit krizovou situaci do úsměvu všech zúčastněných do 10 minut. 

Začít můžete zde například zde UZDRAVTE KOMUNIKACI. UZDRAVÍTE FIRMU

Učíte se rádi sami, pak zkuste Komunikace pro manažery

Připravil/a

#komunikace #kurz #školeni

Sdílejte

Mohlo by Vás zajímat