Rozšiřujeme prodej a servis! Už nejen spolehlivé značky Škoda a VW, od nového roku nově také XYZ!… nabízí výrazný text v záhlaví inzerátu na téměř třetině novinové strany.
Jeden z největších prodejců aut v této republice se jím patrně snažil dát ve známost rozšíření nabídky svých vozů – k osvědčeným škodovkám a volkswagenům přibral nově jednu korejskou značku. Co když však spíš někomu jakoby říkal: K dražším autům koncernu VW teď nabízíme alternativu – levnější, byť až ne tak spolehlivé vozy XYZ.
Čeština je řeč plná drobných úskalí a chytáků. Mnohdy však nejen takové drobné slovní „úlety“, ale doslova celé pojetí propagační či reklamní kampaně jakoby mířilo mimo obvod zamýšleného terče, kamsi do vzduchoprázdna. Když si luxus zdánlivě rafinované kampaně, která však je ve skutečnosti pro většinu recipientů nepochopitelná, dovolí velká společnost, je to její problém. Miliony či desítky milionů vysypané do popelnice, jejíž víko s úsměvem nadzvedávají kreativci reklamních agentur, se ve velkých obratech silných firem umažou jako nezbytná daň hledání nových nápadů.
Jinak však musí počítat malý podnikatel, živnostník, který nainvestoval do nového drahého kapacitního zařízení, který rozjíždí novou výrobu. Rád by o svých vypečených houskách či krásných rodinných domcích dal vědět, ale zadlužen si nemůže dovolit ani zaťukat na dveře velké agentury. Tuší předem, nač by mu už jen to zaťukání vyšlo…
A přece není jeho situace bezvýchodná. Média, kam by náš živnostník rád zasel semínko povědomí o sobě, resp. o své nabídce, skýtají svým způsobem netušený prostor a možnosti. Velké reklamní agentury preferují formu drahé inzerce. Logicky – z její provize žijí. Jsou však ale i jiné cesty, jak lze levněji do médií proniknout. Jen vědět co, kdy, kam, kudy a jak v tom správném médiu umístit. Cestou pro malé podnikatele a živnostníky mohou být poradci, kteří se v tomto oboru roky pohybují a hledají optimální vlastní cestupro svého klienta. Třeba právě v sekci Marketing naleznete toho, který bude vyhovovat právě Vám.