Volat poradce: +420 737 279 917
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.

Firemní, týmová komunikace

Firemní a týmová komunikace vede k pochopení existence firmy a poslání proč můj tým je zde. Management pak komunikací správně vede zaměstnance k lepšímu porozumění mezi kolegy a týmy. Otevřená firemní komunikace zvyšuje produktivitu a efektivitu práce. Pomáhá vytvářet pozitivní firemní kulturu a zvyšuje spokojenost zaměstnanců. Díky efektivní komunikaci jsou zaměstnanci lépe informováni o manažerských rozhodnutích, strategii firmy a změnách v organizaci. To vše přispívá k lepšímu fungování firmy a udržení konkurenční výhody na trhu.

    Obory

    Zajímá Vás rozvoj? Ponořte se hlouběji do svého tématu výběrem podoboru.

    Co je to firemní komunikace 

    Firemní komunikace zahrnuje veškeré formy komunikace v rámci organizace nebo firmy. Jedná se o proces sdílení informací, nápadů, a rozhodnutí mezi zaměstnanci a managementem. Správná firemní komunikace je klíčová pro efektivní vedení pracovníků, pochopení firemní strategie, budování firemní kultury a zajištění spokojenosti jak zaměstnanců, tak zákazníků.

    Je důležité mít jasně definované interní komunikační postupy a plány, aby byla zajištěna efektivní a účinná komunikace ve firmě.

    Co je to týmová komunikace 

    Týmová komunikace má za úkol zajistit konstruktivní interakce a výměnu informací mezi členy týmu. Sjednotit celý tým na stejnou vlnu při plnění firemních cílů, strategie a vize. Dát pocit všem členům, že jsou důležitým kolegou v týmu. Cílem je zlepšit spolupráci, efektivitu a výsledky týmu. Tomu nejlépe přispívá otevřené a efektivní sdílení informací, názorů a nápadů mezi jeho členy. 

    Formy týmové komunikace 

    Týmová komunikace může zahrnovat různé formy, aby docházelo pozitivní a konstruktivní interakci. Většinou se kombinuje více forem, protože každá má jiný účinek a hodí se pro jiné situace. Patří sem např.: 

    • osobní schůzky
      • individuální 
      • týmové
    • telefonáty
    • video-konference 
    • e-maily
    • chat
    • tabule 
    • sdílení dokumentů

    Formu manažer volí dle aktuální situace v týmu, firmě a také na základě individuálních schopností jednotlivců nebo dynamiky týmu. 

    Specialisté v oboru

    Podívejte se na poradce Vlastní cesty, kteří se věnují Firemní a týmové komunikaci.

    Články

    Hledáte inspiraci z oboru? Projděte si články Vlastní cesty.

    Zkuste se zamyslet, kdy jste měli 1 jediný měsíc beze změn, že nenajdete ani týden a někteří z vás ani den. Taková je realita dnešních dní. Bohužel firmy v zavádění změn selhávají. Na vině je především komunikace změny. Když znáte a dodržujete jasná pravidla, zvládnete ji. Jak tedy na ni?
    |
    Pod pojmem firemní komunikace se rozumí proces sdílení informací mezi zaměstnanci firmy i mimo ni. Podle odborníků je efektivní firemní komunikace nezbytná pro úspěch a růst každé společnosti. Jak tedy proces interní komunikace ve vaší firmě vylepšit a jaké jsou zásady efektivní komunikace?
    |
    V časopisu Facility Manager vyšel letos rozhovor s Jiřím Střelcem. Časopis Facility Manager přes deset let informuje o novinkách z facility managementu, údržby, úklidu, čištění, odpadů a technologií. Přepis rozhovoru naleznete níže.
    |
    Rozhovor se zakladatelem portálu Vlastní cesta a lektorem komunikace. Moderátor Petr Schwank se zajímal o to, jaký vliv má komunikace na výkon firmy, jak rychle můžete získat výsledky ze školení a rozvojových programů, kde je nejlepší začít se změnou a řadu dalších témat, která zajímá manažery a majitele firem. Dovíte se zkušenosti za posledních více jak 25 let.
    |
    Pochopení je základem každé komunikace leadera. Čím přesněji pochopí zaměstnanci smysl, tím lépe mohou vykonat svou práci. Tedy hlavní otázkou je, jak efektivně komunikovat myšlenky? Kreslení vás donutí myšlenky zjednodušit a zaměřit se na podstatu, co si mají zaměstnanci zapamatovat.
    |
    Posláním krizového manažera je pomoci svému klientovi překonat krizové období do kterého se dříve nebo později dostane téměř každá firma. Je to zkušený manažer, který dokáže svou práci zvládnout, když fungují určitá pravidla. Která to jsou? Co nastavit hned na začátku spolupráce?
    |