Volat poradce: +420 737 279 917
logo_vlastnicesta
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.

Firemní, týmová komunikace

Firemní a týmová komunikace vede k pochopení existence firmy a poslání proč můj tým je zde. Management pak komunikací správně vede zaměstnance k lepšímu porozumění mezi kolegy a týmy. Otevřená firemní komunikace zvyšuje produktivitu a efektivitu práce. Pomáhá vytvářet pozitivní firemní kulturu a zvyšuje spokojenost zaměstnanců. Díky efektivní komunikaci jsou zaměstnanci lépe informováni o manažerských rozhodnutích, strategii firmy a změnách v organizaci. To vše přispívá k lepšímu fungování firmy a udržení konkurenční výhody na trhu.

    Obory

    Zajímá Vás rozvoj? Ponořte se hlouběji do svého tématu výběrem podoboru.

    Co je to firemní komunikace 

    Firemní komunikace zahrnuje veškeré formy komunikace v rámci organizace nebo firmy. Jedná se o proces sdílení informací, nápadů, a rozhodnutí mezi zaměstnanci a managementem. Správná firemní komunikace je klíčová pro efektivní vedení pracovníků, pochopení firemní strategie, budování firemní kultury a zajištění spokojenosti jak zaměstnanců, tak zákazníků.

    Je důležité mít jasně definované interní komunikační postupy a plány, aby byla zajištěna efektivní a účinná komunikace ve firmě.

    Co je to týmová komunikace 

    Týmová komunikace má za úkol zajistit konstruktivní interakce a výměnu informací mezi členy týmu. Sjednotit celý tým na stejnou vlnu při plnění firemních cílů, strategie a vize. Dát pocit všem členům, že jsou důležitým kolegou v týmu. Cílem je zlepšit spolupráci, efektivitu a výsledky týmu. Tomu nejlépe přispívá otevřené a efektivní sdílení informací, názorů a nápadů mezi jeho členy. 

    Formy týmové komunikace 

    Týmová komunikace může zahrnovat různé formy, aby docházelo pozitivní a konstruktivní interakci. Většinou se kombinuje více forem, protože každá má jiný účinek a hodí se pro jiné situace. Patří sem např.: 

    • osobní schůzky
      • individuální 
      • týmové
    • telefonáty
    • video-konference 
    • e-maily
    • chat
    • tabule 
    • sdílení dokumentů

    Formu manažer volí dle aktuální situace v týmu, firmě a také na základě individuálních schopností jednotlivců nebo dynamiky týmu. 

    Specialisté v oboru

    Podívejte se na poradce Vlastní cesty, kteří se věnují Firemní a týmové komunikaci.

    Články

    Hledáte inspiraci z oboru? Projděte si články Vlastní cesty.

    Interní komunikace je dnes považována za samozřejmost. Jsou přeci pravidelné porady, manažeři denně komunikují se svými pracovníky a těch emailů, kterých se denně pošle. To však neznamená, že dobře funguje interní komunikace a už vůbec ne, že je správně nastavená a vede k naplnění strategie firmy.
    |
    Firma jde od desíti k pěti, asi budeme bez práce,“ šeptají si zaměstnanci. Vzniká fáma, která se snadno a rychle šíří mezi pracovníky, aniž by byla podložená fakty. Stačí jen, aby bylo v období finanční krize jeden měsíc méně objednávek, zpozdily se platby a mezi pracovníky koluje psychicky deptající fáma.
    |
    Nikdy není pozdě na hledání řešení problému či sporů. Stačí jen chtít a například pozvat si mediátora. Které spory umí mediátor řešit a kde se mediace nejčastěji používá se dovíte dále.
    |
    Mediace je metoda rychlého a kultivovaného řešení konfliktů za asistence mediátora, který vede obě strany k vzájemně přijatelné dohodě. V USA je mediace využívána v 60% pracovních, obchodních a rodinných sporů.
    |