Volat poradce: +420 737 279 917
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.

Firemní, týmová komunikace

Firemní a týmová komunikace vede k pochopení existence firmy a poslání proč můj tým je zde. Management pak komunikací správně vede zaměstnance k lepšímu porozumění mezi kolegy a týmy. Otevřená firemní komunikace zvyšuje produktivitu a efektivitu práce. Pomáhá vytvářet pozitivní firemní kulturu a zvyšuje spokojenost zaměstnanců. Díky efektivní komunikaci jsou zaměstnanci lépe informováni o manažerských rozhodnutích, strategii firmy a změnách v organizaci. To vše přispívá k lepšímu fungování firmy a udržení konkurenční výhody na trhu.

    Obory

    Zajímá Vás rozvoj? Ponořte se hlouběji do svého tématu výběrem podoboru.

    Co je to firemní komunikace 

    Firemní komunikace zahrnuje veškeré formy komunikace v rámci organizace nebo firmy. Jedná se o proces sdílení informací, nápadů, a rozhodnutí mezi zaměstnanci a managementem. Správná firemní komunikace je klíčová pro efektivní vedení pracovníků, pochopení firemní strategie, budování firemní kultury a zajištění spokojenosti jak zaměstnanců, tak zákazníků.

    Je důležité mít jasně definované interní komunikační postupy a plány, aby byla zajištěna efektivní a účinná komunikace ve firmě.

    Co je to týmová komunikace 

    Týmová komunikace má za úkol zajistit konstruktivní interakce a výměnu informací mezi členy týmu. Sjednotit celý tým na stejnou vlnu při plnění firemních cílů, strategie a vize. Dát pocit všem členům, že jsou důležitým kolegou v týmu. Cílem je zlepšit spolupráci, efektivitu a výsledky týmu. Tomu nejlépe přispívá otevřené a efektivní sdílení informací, názorů a nápadů mezi jeho členy. 

    Formy týmové komunikace 

    Týmová komunikace může zahrnovat různé formy, aby docházelo pozitivní a konstruktivní interakci. Většinou se kombinuje více forem, protože každá má jiný účinek a hodí se pro jiné situace. Patří sem např.: 

    • osobní schůzky
      • individuální 
      • týmové
    • telefonáty
    • video-konference 
    • e-maily
    • chat
    • tabule 
    • sdílení dokumentů

    Formu manažer volí dle aktuální situace v týmu, firmě a také na základě individuálních schopností jednotlivců nebo dynamiky týmu. 

    Specialisté v oboru

    Podívejte se na poradce Vlastní cesty, kteří se věnují Firemní a týmové komunikaci.

    Články

    Hledáte inspiraci z oboru? Projděte si články Vlastní cesty.

    Správná externí komunikace, jednotný korporátní styl, atd. nesou určitě své ovoce. Pokud firma nemá dobře nastavenou firemní kulturu včetně pozitivních vnitřních hodnot, dříve nebo později narazí na svůj strop. Základ je vždy položen na nejvyšších místech. Pokud zakladatel organizace považuje manipulaci, nátlak, dezinformaci za normální, pak se dá předpokládat, že takový styl použije i při budování své firmy.
    |
    Interní komunikace je dnes považována za samozřejmost. Jsou přeci pravidelné porady, manažeři denně komunikují se svými pracovníky a těch emailů, kterých se denně pošle. To však neznamená, že dobře funguje interní komunikace a už vůbec ne, že je správně nastavená a vede k naplnění strategie firmy.
    |
    Firma jde od desíti k pěti, asi budeme bez práce,“ šeptají si zaměstnanci. Vzniká fáma, která se snadno a rychle šíří mezi pracovníky, aniž by byla podložená fakty. Stačí jen, aby bylo v období finanční krize jeden měsíc méně objednávek, zpozdily se platby a mezi pracovníky koluje psychicky deptající fáma.
    |
    Nikdy není pozdě na hledání řešení problému či sporů. Stačí jen chtít a například pozvat si mediátora. Které spory umí mediátor řešit a kde se mediace nejčastěji používá se dovíte dále.
    |
    Mediace je metoda rychlého a kultivovaného řešení konfliktů za asistence mediátora, který vede obě strany k vzájemně přijatelné dohodě. V USA je mediace využívána v 60% pracovních, obchodních a rodinných sporů.
    |