Volat poradce: +420 737 279 917
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.

Firemní, týmová komunikace

Firemní a týmová komunikace vede k pochopení existence firmy a poslání proč můj tým je zde. Management pak komunikací správně vede zaměstnance k lepšímu porozumění mezi kolegy a týmy. Otevřená firemní komunikace zvyšuje produktivitu a efektivitu práce. Pomáhá vytvářet pozitivní firemní kulturu a zvyšuje spokojenost zaměstnanců. Díky efektivní komunikaci jsou zaměstnanci lépe informováni o manažerských rozhodnutích, strategii firmy a změnách v organizaci. To vše přispívá k lepšímu fungování firmy a udržení konkurenční výhody na trhu.

    Obory

    Zajímá Vás rozvoj? Ponořte se hlouběji do svého tématu výběrem podoboru.

    Co je to firemní komunikace 

    Firemní komunikace zahrnuje veškeré formy komunikace v rámci organizace nebo firmy. Jedná se o proces sdílení informací, nápadů, a rozhodnutí mezi zaměstnanci a managementem. Správná firemní komunikace je klíčová pro efektivní vedení pracovníků, pochopení firemní strategie, budování firemní kultury a zajištění spokojenosti jak zaměstnanců, tak zákazníků.

    Je důležité mít jasně definované interní komunikační postupy a plány, aby byla zajištěna efektivní a účinná komunikace ve firmě.

    Co je to týmová komunikace 

    Týmová komunikace má za úkol zajistit konstruktivní interakce a výměnu informací mezi členy týmu. Sjednotit celý tým na stejnou vlnu při plnění firemních cílů, strategie a vize. Dát pocit všem členům, že jsou důležitým kolegou v týmu. Cílem je zlepšit spolupráci, efektivitu a výsledky týmu. Tomu nejlépe přispívá otevřené a efektivní sdílení informací, názorů a nápadů mezi jeho členy. 

    Formy týmové komunikace 

    Týmová komunikace může zahrnovat různé formy, aby docházelo pozitivní a konstruktivní interakci. Většinou se kombinuje více forem, protože každá má jiný účinek a hodí se pro jiné situace. Patří sem např.: 

    • osobní schůzky
      • individuální 
      • týmové
    • telefonáty
    • video-konference 
    • e-maily
    • chat
    • tabule 
    • sdílení dokumentů

    Formu manažer volí dle aktuální situace v týmu, firmě a také na základě individuálních schopností jednotlivců nebo dynamiky týmu. 

    Specialisté v oboru

    Podívejte se na poradce Vlastní cesty, kteří se věnují Firemní a týmové komunikaci.

    Články

    Hledáte inspiraci z oboru? Projděte si články Vlastní cesty.

    Kde vzít energii a jak vyřešit všechny ty malé i větší konflikty, které vznikají v každé firmě. Je to otázka, kterou jsme si všichni prošli. Jenže ona není správná. Má mindset lidí, kteří hasí firemní požáry. Jednou přijde doba, a ta přišla právě teď, kdy je čas otočit dějiny vlastního života a přestat hledat energii na řešení konfliktů. Je čas se podívat, co prakticky mohu udělat pro to, aby konflikty nevznikaly. Je čas na prevenci konfliktů.
    |
    Slova mají velký význam. Nesprávné použití může způsobit nejen nesprávné pochopení, ale také způsobit velkou demotivaci a řadu nedorozumění. Co může způsobit takové slůvko "ALE", když je nesprávně užité.
    |
    Jedinou jistotu, kterou máme je, že se vše neustále mění. Mění se jako počasí. Přesto i když je deštivo, víme že vždy přijde slunné počasí. Stačí být jen připraven a mít ten správný deštník. Podívejme se, jak můžeme ve firmě zvládat řízení změn pomocí deštníku.
    |
    Školení komunikace si na sebe vydělá! Ačkoliv manažeři a HR pracovníci často vnímají školení na softskills jako školení, u kterého se nedá prokázat přínos a nebo velmi pozdě. Opak je pravdou. Z naší ankety a zkušeností víme, že správný trénink komunikace a jeho opakování přináší do firem spolupráci, zvýšení důvěry managementu a zlepšuje přijímání a přenos informací. Přečtete si, kolik můžete vydělat jen na jedné situaci, která vznikla špatnou komunikací.
    |
    Představte si následující situaci: Svému vedoucímu předkládáte návrh na zlepšení pracovního postupu. Váš nadřízený návrh pochválí a řekne, že je tomuto návrhu otevřený. To zní sice dobře, ale… Při vyslovování pochvalných slov se neusmívá, uhýbá pohledem a má překřížené ruce. Jaký z toho máte pocit? Jste zmatení? Nevíte, co si vedoucí vlastně myslí? Ztrácíte k němu důvěru? Neverbální komunikace dokáže mnohdy říci více než slova. Proto by také manažeři měli dobře znát pravidla neverbální komunikace a řeči těla.
    |
    Pojďme na podstatu věci. Zásadní vliv na výkon zaměstnance kromě podmínek v práci, vybavení, smyslu činností má to, jak se cítí. Náš pocit je silně ovlivňován tím, jaká je atmosféra v týmu. Atmosféra má tím větší vliv, čím firma více prochází změnami nebo krizovými obdobími. Právě za atmosféru v týmu nese odpovědnost manažer. I Když to vypadá, že se jedná o neuchopitelnou záležitost, existují konkrétní způsoby, jak každý manažer může vytvářet pozitivní atmosféru v týmu. JAK?
    |