Volat poradce: +420 737 279 917
VOLAT PORADCE: +420 737 279 917
Search
Close this search box.

Vedení firmy

Vybudovat a vést firmu dlouhodobě k zisku a úspěšnému postavení na trhu je velmi náročné. Není to záležitost jen jediného ředitele, ale soulad celého management týmu. Soulad v řadě odborných oblastí. V sekci Vedení firmy pro vás připravujeme klíčové poznatky a naše zkušenosti, jak správně, efektivně vést firmu od strategie, nastavení organizace a procesů, přes vedení lidí až po interim nebo krizový management. 

Máte-li zájem rádi Vám pomůžeme: 

Obory

Zajímá Vás Vedení firmy? Ponořte se hlouběji do svého tématu výběrem podoboru.

Co je to vedení / řízení firmy 

Vedení firmy je komplexní harmonické nastavení a propojení dvou hlavních dovedností na úrovni hard a soft skills. Jde o to najít správný model fungování a řízení firmy. To jsou ty hard dovednosti např:

  • nastavení organizace 
  • zavedení modelu řízení např. na bázi procesů
  • využívání projektového řízení 

 

  • využívání technologií a IT 
  • tvorba strategie 
  • nastavení legislativního a právního rámce firmy

Na straně soft dovedností jde o to, jak správně ovlivňovat pracovníky, aby:

  • efektivně vykonávali svěřenou práci 
  • dokázali spolupracovat v týmech
  • tvořili nová řešení 
  • využívali vlastních talentů 
  • podíleli se na pozitivní atmosféře 

Manažer, aby zvládl už tak náročné vedení firmy potřebuje mít rozsáhlé zkušenosti s nastavením firmy a k tomu mít schopnost vést lidi. Mít základy z psychologie, sociologie a hlavně skvělé komunikační chopenosti, které ovlivňují naprosto všechny aktivity.

Jak předat vedení firmy – nástupnictví

Přijde doba, kdy je třeba předat vedení firmy. Důvod mohou být různé. Můžete se stát již brzdou rozvoje firmy nebo s ohledem na věk nemůžete již firmu efektivně vést. V tu chvíli přemýšlíte o variantách:
  • předat firmu rodině – synovi, dceři, …
  • najít nový management – předat firmu profesionálnímu manažerovi
  • prodat firmu 
  • vstup investora 

Hledáte nástupce nebo nový způsobe existence firmy, kterou jste vybudovali. Věřte zvládnout celý proces nástupnictví je velmi náročné a vyžaduje několik let práce. Potřebujete, aby firma měla funkční systém řízení, produkty, služby,  jasný tok příjmů a definované přidané hodnoty, případě i jasnou strategii (ta není nezbytně nutná). Pak se můžete vrhnout do hledání nástupce. Tady počítejte min s těmito fázemi: 

identifikace nástupce –  vzdělávání/zapracování nástupce – předávání odpovědnosti – dokládání výsledků. 

Jednu otázku si budete muset velmi dobře rozmyslet – Jaký odkaz po sobě chci nechat? 

 

Specialisté v oboru

Podívejte se na poradce Vlastní cesty, kteří se věnují Vedení firmy.

Reference

Podívejte se na reference z oboru.

Články

Hledáte inspiraci z oboru? Projděte si články Vlastní cesty.

V dnešním dynamickém světě je role lídra náročnější než kdy jindy. Nejde jen o to vést tým k úspěchu, ale především o schopnost činit správná rozhodnutí a rychle se adaptovat na měnící se podmínky. Klíčem k úspěchu je však něco, co může tyto schopnosti významně ovlivnit - naše vlastní omezující přesvědčení.
|
Organizace struktura to je snadná nebo ne? Zaměřili jsme se na chyby v organizační struktuře firem. Chyby, které často vznikají při neplánovaném růstu a špatném rozdělení kompetencí. Ukážeme vám jak ovlivňují efektivitu, jaká tvoří rizika a jak může špatně nastavená struktura přinést firmě finanční ztráty. Součástí článku jsou doporučení, jak organizační strukturu promyslet a udržet funkční a bezpečnou, včetně zapojení HR a managementu.
|
Fenomén umělé inteligence se stále více rozšiřuje a české firmy se dostávají do situace, kdy jsou nuceny uvažovat nad tím, jak nasadit AI do firmy. Na internetu existuje mnoho případových studií, jak reálně dokáže pomoci. Nikde se ale moc nemluví o tom, jak na to připravit svou vlastní firmu. A dá se vůbec na něco takového připravit? 
|
V dnešním rychle se vyvíjejícím pracovním prostředí jsou tradiční hierarchické struktury nahrazovány agilnějším a inovativnějším přístupem, který nacházíme např. u samořídících týmů.
|
Performance management je klíčovým prvkem pro dosažení úspěchu v praxi. Počítají se až výsledky. Interim manažer využije efektivně své vlastní znalosti a znalosti vašich zaměstnanců. Společně s nimi zavede efektivní metody a postupy do firemních procesů.
|
Máte za sebou úspěšný rozjezd firmy a v ní partu srdcařů, kteří nabírají na obrátkách spolu s ní. Zároveň nechcete usnout na vavřínech a spoléhat se, že vaše firma bude sama fungovat roky jako perpetuum mobile. Kladete si tedy otázku, jak zajistit její úspěšné fungování i v dalších letech a nedat šanci chaosu.
|